Sunday, February 7, 2016

၂၀၁၅-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ အသစ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က ပဋိပကၡမ်ားကို ဘယ္လို ေရွာင္ ရွား သင့္သလဲ


၂၀၁၅-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ အသစ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က
ပဋိပကၡမ်ားကို ဘယ္လို ေရွာင္ ရွား သင့္သလဲ

​ေအာင္​စိုး (ျပည္​)



၂၀၁၅ခုႏွစ္၊စက္တင္ဘာလ(၇)ရက္ေန႔မွာျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ အမွတ္-၅၅ နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္ကို ျပ႒ာန္း လိုက္ပါတယ္။
၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကိုျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိဳင္ငံေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ
ဥပေဒ အမွတ္-၁၇နဲ႔ ၁၉၆၄ -ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ၉ရက္ေန႔မွာ စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့ ၿပီး ၂၅ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ၁၉၈၉-ခုႏွစ္၊နိဳ၀ဘၤာ၂၇ရက္ေန႔မွာနိဳင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ ျပားမႈ တည္ ေဆာက္ေရး အဖြဲ႕က ဥပေဒအမွတ္-၂၇ နဲ႔့ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ၿပီး ဒဏ္္ေငြမ်ားကို တိုး ျမွင့္ ခ့ဲဲတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုတိုးျမွင့္ခဲ့ရတာလည္း စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့စဥ္က ရွိခဲ့တဲ့ ဒဏ္ေငြ ပမာန ဟာ အမ်ားျပည္သူအတြင္း ထိေရာက္ဟန္႔တားမႈ မရွိေတာ့ လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းမ်ားကို မလိုက္နာဘဲ အလြယ္တကူ ခ်ိဳးေဖါက္ေနသူမ်ားကလည္း တစ္ေန႔ ထက္တစ္ေန႔ ပိုမို မ်ားျပားလာခဲ့ပါတယ္။ စည္းကမ္း လိုက္နာသူမ်ား ရွိၾကသလို စည္းကမ္း မလိုက္နာသူမ်ားက လည္း ဒုုနဲ႔ေဒးပါပဲ။ စည္းကမ္း မလိုက္နာသူမ်ားျပားလာ တာနဲ႔အမွ် စည္း ကမ္းလိုက္နာသူ လူနည္းစုရဲ႕ဘ၀ဟာ တစ္ျဖည္းျဖည္း မလံုၿခံဳတဲ့ဘ၀ကို ေရာက္ရွိလာပါေတာ့ တယ္။ ကိုယ္က ဘယ္ ေလာက္ပဲ စည္းကမ္းကို လိုက္နာေပမယ့္ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ႔ ပရမ္းပတာ ေမာင္းသူတို႔ ႔ေၾကာင့္ စည္းကမ္းတက်ေနထိုင္သူတို႔ဟာ အေရးႀကံဳလို႔ လမ္းေပၚထြက္ ကား ေမာင္းရမွာ၊ဆိုင္ကယ္ေမာင္း၊ စက္ဘီးစီးရမွာကို ေတာင္ ေၾကာက္ရြံ႕လာၾကရတဲ့ အေျခအေန မ်ိဳးျဖစ္ လာပါတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ နယ္ၿမိဳ႕ ေတြမွာ ဆိုင္ကယ္စီးဦးေရ မ်ားျပားလာတာနဲ႔ အမွ် ဆိုင္ကယ္ေမာင္း သူ အခ်ိဳ႕ဟာ လမ္းစည္းကမ္းကို ခ်ိဳးေဖါက္ခ်င္သလို ခ်ိဳးေဖါက္လာပါ ေတာ့့ တယ္။

အခ်ိဳ႕ အသက္ မျပည့္ဘဲ ကား/ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းႏွင္ ေနၾကသူမ်ား ရွိၾကသလို အသက္ျပည့္ၾကေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူသြားလာရာ လမ္းမ ႀကီးမ်ားေပၚမွာ ယာဥ္ေမာင္း ႏွင္္ခြင့္ လိုင္စင္ လံုး၀မရွိဘဲ ေမာင္းႏွင္ေနၾကသူေတြ ကလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။ စက္တပ္ ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား /ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္ စြာ ေမာင္းတတ္ျခင္း ရွိ/မရွိ၊ သတ္ မွတ္ ထားတဲ့ လမ္းစည္းကမ္း၊ယာဥ္စည္းကမ္းေတြကို ဘယ္ ေလာက္အထိ သိရွိနားလည္ၿပီးျခင္း ရွိ/မရွိသက္ဆိုင္ရာဌာနရဲ႕စစ္ေဆးမႈ  ခံယူရျခင္းမရွိဘဲ အမ်ား ျပည္သူဆိုင္ရာ လမ္းမ မ်ား ေပၚမွာ ဥဒဟိုေမာင္းႏွင္ေနၾကျခင္းဟာ စည္းကမ္းလိုက္နာေသာ အမ်ားျပည္သူမ်ား အ တြက္ ဘယ္ ေလာက္္အထိ အႏၱရာယ္မ်ားလွတယ္ဆိုတာ ေတြးၾကည့္ရင္ သိရွိနိဳင္ ပါလိမ့့္မယ္။ မၾကာမီက ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕မွာ မိန္းကေလးတစ္ဦး ဆိုင္ကယ္ကို လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္းလာ တာ ေတြ႕လို႔ သတိေပးလိုက္မိေပမယ့္ “ဒီေခတ္မွာလမ္းေျပာင္းျပန္ ေတြ ဘာေတြလာမေျပာနဲ႔ မရွိေတာ့ဘူး” လို႔ ျပန္ေျပာလာပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီကေန႔ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းထိန္းသိမ္းဖို႔ ဘယ္ေလာက္အထိလိုအပ္ေနၿပီ၊ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျပစ္ ဒဏ္  ေတြမွာ  ထိေရာက္ဟန္႔တားေလာက္တဲ့  ဒဏ္ေငြသတ္မွတ္ခ်က္ေတြလိုအပ္လာၿပီဆိုတာကိုလည္း
ေတြးၾကည့္လို႔ရနိဳင္ ပါ တယ္။

               ယေန႔ေခတ္ အခါ ဟာ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒျပ႒ာန္း ကာစ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္ကာလနဲ႔ ႔႔မတူညီေတာ့သလိုအဲဒီဥပေဒမွာသတ္မွတ္ထားတဲ့ဒဏ္ေငြပမာနကို တိုးျမွင့္ျပင္ဆင္ခဲ့တဲ့ ၁၉၈၉-ခုႏွစ္ ကာလကရွိခဲ့တဲ့ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အေရအတြက္၊ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အေရအတြက္တို႔နဲ႔လည္း မတူညီ ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကားႀကီးကားငယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊သံုးဘီးဆိုင္ကယ္၊ေထာ္လာဂ်ီ၊ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ စသည္တို႔တိုးတက္မ်ားျပားလာမႈေေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးလာတဲ့့ေစ်းကြက္စီီးပြါးေရး စနစ္တို႔အရလည္းေကာင္း၊ျမန္မာက်ပ္ေငြေဖါင္းပြမႈတို႔အရလည္းေကာင္း ၁၉၆၄-ခုႏွစ္္က ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒနဲ႔ ၁၉၈၉ -ခုႏွစ္က ထိေရာက္ဟန္႔တားေစရန္ ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့တဲ့ ဒဏ္ေငြ ပမာနတို႔ဟာ ယေန႔အခ်ိန္ကာလနဲ႔ မည္သို႔မွ် မကိုက္ညီ ေတာ့ဘဲထိေရာက္ဟန္႔တားေစမႈမရွိေတာ့့ တာ ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္(၂၅)ႏွစ္ ခန္႔ၾကာလာျပန္ တဲ့ ယေန႔အခ်ိန္အခါမွာ ယခုေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ အသစ္ကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္္။

                ယခုေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္မွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဒဏ္ေငြမ်ားဟာ ယခင္ဥပေဒအေဟာင္း မွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ဒဏ္ေငြမ်ားထက္အဆ(၂၀) ေလာက္တိုးျမွင့္လာတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

                 ဒီလို တိုးျမွင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားေလာကမွာ ဆူညံဆူညံ အသံမ်ား ထြက္ေပၚ လာတာကိုၾကားရၿပီး ဥပေဒအသစ္ ထြက္တာကိုမသိ လိုက္ၾကဘဲ အဖမ္းခံရၿပီး ဒဏ္ ေငြေဆာင္ရေတာ့မွ တိုးျမွင့္ထားတဲ့ဒဏ္ေငြကိုသိရွိရေတာ့တယ္လို႔လည္းၾကားသိရပါတယ္။ဥပေဒသစ္ကဒဏ္ေငြ ေတြအဆ
မတန္တိုးျမွင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရန္္ကုန္ဘတ္စ္ကားလိုင္းအခ်ိဳ႕မထြြက္ၾကေတာ့ဘဲရပ္နားထားတာ ေၾကာင့့္
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား၊ရံုးသူရံုးသားေတြနဲ႔အမ်ားျပည္သူတို႔သြားေရးလာေရးအခက္အခဲမ်ားနဲ႔ရင္ဆိုင္ၾက ရတာေတြကိုလည္းသတင္းစာ၊ဂ်ာနယ္နဲ႔ရုပ္ျမင္သံၾကားသတင္းလိုင္းေတြမွာဖတ္ၾကရ၊ၾကားၾကရ၊  ျမင္ၾက
ရတာစိတ္မခ်မ္း ေျမ့စရာပါပဲ။ ပိုဆိုးတာကေတာ့၂၄- ၉ -၂၀၁၅  ရက္ေန႔နံနက္၉နာရီခန္႔ကမႏၱေလးၿမိဳ႕၊
ေအာင္ ေျမသာစံၿမိဳ႕နယ္ ၁၉လမ္းနဲ႔ ၆၆လမ္းေထာင့္ နန္းေရွ႕ ၊က်ံဳးေဘးပလက္ေဖါင္းမွာ ယာဥ္စစ္ေဆး
 ေရးတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္းယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ဦးဓါးထိုးခံခဲ့ရၿပီး ေသဆံုးသြား ေစတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ရတ့ဲ
ျဖစ္ရပ္ဆိုးပဲျဖစ္ ပါတယ္။

                ဥပေဒသေဘာအရ ဥပေဒအသစ္တစ္ခုကို ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းလိုက္ၿပီး တာနဲ႔အမ်ား ျပည္သူဟာ အသစ္ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ဥပေဒကိုသိရွိၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔မွတ္ယူရ မွာပဲျဖစ္ ပါတယ္။  ဒါဟာအစဥ္ တစိုိုက္အားျဖင့္ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကရတဲ့ဲ့ ဥပေဒမူသေဘာတရားပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီလိုထုတ္ျပန္ေၾကျငာ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဥပေဒကိုမသိလို႔ို႔ က်ဴးလြန္မိိတာပါလို႔ အေၾကာင္းျပလို႔ မရပါဘူး။ ဒီလို အေၾကာင္းျပတာကို လက္ခံမယ္ဆိုရင္ လည္း ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ သူတိုင္းဟာ ဒီအေၾကာင္း ျပခ်က္ကိုအကာအကြယ္ယူၿပီး
ျပစ္မႈေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုက်ဴးလြန္ ေနၾကၿပီး လြတ္ေျမာက္ေနၾကမွာပါ။

              ဒါေပမယ့္လည္း ယခုကဲ့သို႔ေသာ အမ်ားျပည္သူ အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ ေျပးညီ သိသင့္ သိ ထိုက္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးကိုေတာ့ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးျခင္း မျပဳမီ အမ်ားျပည္သူကို ထဲထဲ၀င္၀င္ သိရွိေအာင္ အသိပညာ
 ေပးျ ခင္းတို႔ကို ဦးစြာ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔လည္း ယူဆမိပါတယ္။လက္ေတြ႔အားျဖင့္လည္း ပညာေပး ကာလဆိုၿပီး က်င့္သံုးခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြ ရွိခဲ့ဘူးပါ တယ္။ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ ေမာင္းသူ၊ ယာဥ္ေနာက္ လိုက္၊ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း စက္ရံု အလုပ္ ရံုေတြထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနရသူမ်ား နဲ႔ တစ္ေနကုန္၀မ္းစာ ရွာေဖြ စားေသာက္ ေနရသူမ်ားစသူတိုို႔ဟာ တစ္ ေနကုန္အလုပ္လုပ္၊ ညက် မွ အိမ္ျပန္ ေရာက္ၾက၊ ညစား စား၊ ၿပီးတာနဲ႔အိပ္ယာ၀င္၊ ေနာက္တစ္ေန႔ မိုးမလင္းမီမွာ အိပ္ယာက ထၿပီး အလုပ္ခြင္ ျပန္သြားၾကရျခင္းနဲ႔ပဲ သံသရာလည္ ေနၾကရေလေတာ့ဥပေဒအသစ္ ျပ႒ာန္းတာကိုအျခားအျခားေသာရံုး၀န္ထမ္းလုပ္သား
ျပည္သူမ်ားလို သိနိဳင္ခြင့္ အားနည္းတတ္ၾကတာ မ်ိဳး ေတြ ရွိနိဳင္ပါတယ္။

             ဘယ္လို္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အရင္တုန္းက ဥပေဒအေဟာင္းနဲ႔ မတူေတာ့ဘဲ ထိေရာက္ဟန္႔ တားေစေလာက္ တဲ့ ဒဏ္ေငြအသစ္နဲ႔ ျပ႒ာန္း ထားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္တာ ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူအတြင္းမွာ ထဲထဲ၀င္၀င္ အရင္ သိရွိၾကရေလ ေအာင္တတ္သိပညာရွင္မ်ားကရွင္းလင္းပြဲေတြ၊ပညာေပးကာလ ေတြ ဦးစြာ ျပဳလုပ္သင့္တယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။( အခ်ိဳ႕ေသာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွာ ရွင္း လင္းပြဲေတြ ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီလို႔လည္း သိရပါတယ္။)

                ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္ကို မိမိဘာသာ ရွာေဖြမေလ့လာနိဳင္ သူမ်ားအဖို႔ တတ္သိ ပညာ ရွင္မ်ား  လာေရာက္ ရွင္းလင္းတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း ေသခ်ာစြာ ဂရုတစ္စိုက္နားေထာင္မွတ္ သား ျခင္း၊ မရွင္းလင္းတာရွိရင္ ခ်က္ခ်င္းျပန္လည္ေမးျမန္းျခင္း၊ တတ္သိပညာရွင္မ်ား လာ ေရာက္ရွင္းလင္းျခင္း မျပဳနိဳင္ေသးဘူးဆိုရင္လည္း မိမိတို႔ လိုက္နာရ ၿမဲ လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္ စည္းကမ္းမ်ားကိုပဲ ဆက္လက္ လိုက္နာေနၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၅-ခုႏွစ္ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ ဥပေဒအသစ္ရဲ႕ ပုဒ္မ-၈၀ မွာ “၁၉၆၄-ခုႏွစ္ ၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္ထား ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ား၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းမ်ားကို ဤဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္သေရြ႕ ဆက္လက္က်င့္သံုးနိဳင္ သည္” လို႔ ျပ႒ာန္းခ်က္ရွိထားတဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းနည္းဥပေဒအသစ္ ထြက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ နည္းဥပေဒအသစ္္မွာ ပါရွိတဲ့အတိုင္း ယာဥ္စည္း ကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ဆက္လက္လိုက္နာသြား ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ “စည္းကမ္းလိုက္နာ၊ ေဘးကင္းကြာ”ဆိုတဲ ့မူကို ႏွလံုးသြင္းၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

             ဖမ္းဆီးအေရးယူသူမ်ားအပိုင္းကလည္း ေလာေလာဆည္ကာလမွာ  ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ
အသစ္နဲ႔ မညီသမွ်တို႔ကို ေတြ႕သမွ် ပုဒ္မတပ္အေရး ယူနိဳင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆို္ေပမယ့္ အမ်ား ျပည္သူကို လတၱေလာအားျဖင့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစနိဳင္တဲ့ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ိဳးကိုပဲ ခ်က္ျခင္း လက္ငင္းဦးစားေပး အေရးယူျခင္းတို႔ ျပဳသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဥပေဒအသစ္ တစ္ခု ျပ႒ာန္းကာစမွာ ဥပေဒအသစ္ အတြက္ လိုအပ္တဲ့နည္းဥပေဒမ်ားအသင့္မျဖစ္ေသးတဲ့အတြက္ ေနာက္ကေနလိုက္ ျပ႒ာန္းေပးရတာ
မ်ိဳးျဖစ္သလို အဲဒီဥပေဒအရ အေရးယူအျပစ္ေပး ျခင္းခံရမယ့္ အမ်ားျပည္သူဘက္ကလည္း အဲဒီဥပေဒ အတိုင္း လိုက္နာနိဳင္ဖို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရမယ့္အခ်ိန္ကာလဆိုတာလည္း ရွိသင့္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒ အသစ္တစ္ခုျပ႒ာန္းၿပီး တစ္လမျပည့္ခင္ကေလးမွာ ဒီဥပေဒအသစ္ကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးလိုက္တဲ့အခါ အမ်ားျပည္သူဘက္ကလည္း ဥပေဒအသစ္ကို လိုက္နာနိဳင္ဖို႔ အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခ်ိန္မရလိုက္ တာေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးတဲ့ တရားစြဲအဖြဲ႕ အစည္း၊ တရားစီရင္ေရးတာ၀န္ေဆာင္ရြက္ၾကရတဲ့ ဌာနမ်ားနဲ႔ အမ်ားျပည္သူတို႔ အၾကား ပြတ္တိုက္မႈဆိုတဲ့ ပဋိပကၡအသြင္ျဖစ္ေပၚနိဳင္ၾကပါတယ္။

             တရားစီရင္ေရးအပိုင္းကလည္း တရားစြဲတင္လာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအသစ္အရ အမႈမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒဏ္ေငြသတ္မွတ္္ခ်က္ အျမင့္ဆံုး အျပစ္ဒဏ္မ်ားအထိ ခ်မွတ္္နိဳင္ခြင့္ ရွိေသာ္ျငားလည္း က်ဴးလြန္သူရဲ႕က်ဴးလြန္ပံုအေျခအေန(ဥပမာသတ္မွတ္ထားသည့္အျမန္္ ႏႈန္းထက္ပို၍  သို႔မဟုတ္ ေလ်ာ႔၍
ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစနိဳင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊မူးယစ္ေဆး၀ါး သို႔မဟုတ္
စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာေဆး၀ါးမ်ားသံုး စြဲ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း အရက္ေသစာမူးယစ္ေသာက္စား ၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း ေမာင္းႏွင္ ျခင္းစသည္)တို႔အေပၚသံုးသပ္ၿပီး ျပစ္မႈနဲ႔ေလ်ာ္ညီ ၿပီး ယခင္ဥပေဒ အေဟာင္းထက္လည္း ပိုမိုထိေရာက္ဟန္႔တားမႈလည္း ရွိေစမယ့္ ဒဏ္ ေငြ ပမာနမ်ိဳးကိုသာ တပ္ရိုက္သင့္   ေသးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ကာလတစ္ခုအထိိ က်င့္သံုးပညာေပးပါလွ်က္နဲ႔ ယာဥ္စည္းကမ္း၊  လမ္းစည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ား ေလ်ာ႔နည္း မသြားခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ အခါမ်ိဳးက်မွသာ ဒဏ္ေငြအျပစ္ဒဏ္ကို တိုးျမွင့္သင့္တယ္လို႔ ယူဆပါ တယ္။ (ယခုလို တင္ျပလို႔ မိေခ်ာင္းမင္း ေရခင္းျပတယ္ လို႔လဲ မထင္ေစခ်င္ ပါဘူး ။)
                  ဒါ့အျပင္ ယာဥ္စစ္ေဆးဖမ္းဆီးမႈျပဳလုပ္ၾကတဲ့ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕၀င္ မ်ား၊ တရားစြဲတင္ ရင္
ျဖတ္သန္းရမယ့့္ မႈခင္းတပ္ဖြဲ႕(CRO)၊ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒရံုး ၀န္ထမ္းမ်ား၊ တရားရံုးတရားသူႀကီး မ်ားအပါအ၀င္ တရားရံုး၀န္ထမ္းမ်ားတို႔ အေနနဲ႔လည္း အသစ္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ တရားစြဲတင္ ခံရသူမ်ားအား ဥပေဒသစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ရွည္စြာနဲ႔ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းလင္းျပဖို႔လည္း လိုအပ္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ယူဆပါတယ္။ အခုလို မိမိတို႔ရဲ႕ တာ၀န္၀တၱရားအရ ေဆာင္ရြက္ၾကရတဲ့ သက္ဆိုင္ ရာဌာနဆိုင္ရာအသီးသီးတို႔အေနနဲ႔မၾကာမီက ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္နဲ႔  အမ်ား
ျပည္သူတို႔အသားမက်ေသးမီလတၱေလာကာလေလးမွာ ညွိညွိႏိႈင္းႏိႈင္း၊ ခ်ိန္ခ်ိန္ဆဆနဲ႔ ေဆာင္ရြက္သြားၾက မယ္ဆိုရင္ ၿပီး ခဲ့တဲ့ ၂၄-၉-၂၀၁၅ရက္ေန႔က မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေအာင္ေျမသာစံံၿမိဳ႕နယ္ ၁၉လမ္းနဲ႔၆၆လမ္းေထာင့္၊  နန္းေရွ႕က်ံဳးေဘးပလက္ ေဖါင္းမွာယာဥ္စစ္ေဆးေရးတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္းဓါးထိုးခံခဲ့ရၿပီး ေသဆံုးသြား
ေစတဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရ တ့ဲ ျဖစ္ရပ္ဆိုးမ်ိဳးန႔ဲအျခားမလိုလားအပ္ေသာအေျခအေနဆိုးမ်ားကို ေရွာင္ရွားနိဳင္လိမ့္ မယ္လို႔ ယူဆပါ ေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ တင္ျပလိုက္ရပါ တယ္။

                                                                                                                ေ အာင္ စိုး ( ျပည္ )


၂၀၁၅-ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ (၄)ရက္ေန႔(တနဂၤေႏြေန႔ထုတ္ ) ဒီမိုကေရစီတူေဒးသတင္း စာ၊ အတြဲ(၂)၊အမွတ္(၂၆၇)




သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...