ေမာင္စာဂ
လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္ လူအားလုံးသည္ ဥပေဒႏွင့္ ကင္းကြာ၍ မရစေကာင္းပါ။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္း ျဖစ္ေစ၊ အစုအဖြဲ႕အေနျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ တိုင္းႏိုင္ငံတစ္ခုခ်င္း ျဖစ္ေစ ေျပာဆိုျပဳမႈ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈ မွန္သမွ်သည္ ဥပေဒႏွင့္အညီသာ ျဖစ္ၾကရသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္း အေန ျဖင့္ ''အသက္တစ္ရာမေနရေသာ္လည္း အမႈတစ္ရာ ႀကံဳရတတ္သည္''ဟုဆိုၾကသည္။ အမႈကိစၥမ်ားႀကံဳလာ ရေသာအခါ ဥပေဒသည္ လူႏွင့္ပတ္သက္လာၾကရေတာ့ သည္။ ထိုအခါ သက္ဆိုင္သူအားလုံး ဥပေဒအရ ေျပာၾက ဆိုၾက က်င့္သုံးၾကရန္ ဥပေဒကို ဖတ္ရမွတ္ရ ေလ့လာရ ေတာ့သည္။
ဥပေဒတစ္ခုကိုဖတ္႐ႈေလ့လာၾကရာတြင္ ဖတ္႐ႈသူ၏ စ႐ိုက္လကၡဏာႏွင့္ ပင္ကိုဓာတ္ခံ သေဘာအရ ခ်ဥ္းကပ္ဖတ္႐ႈေလ့လာမႈပုံစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုေတြ႕ရသည္။ ဥပေဒတစ္ခုတည္းကိုပင္ ဖတ္႐ႈသည့္ပုံစံအေပၚမူတည္၍ ေပၚထြက္လာသည့္ အက်ိဳးရလဒ္သည္ မတူကြဲျပား ျခားနားရသည္။ တစ္ဦးတည္းပင္လွ်င္ ဥပေဒတစ္ခုကို ဖတ္႐ႈေလ့လာသည့္အခါ ဖတ္သည့္ပုံစံႏွင့္ ဖတ္သည့္စိတ္ အခံအရ တစ္ခါႏွင့္တစ္ခါ နားလည္သေဘာေပါက္မႈ၊ ႐ႈျမင္သုံးသပ္မႈ မတူသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ဤဥပေဒကိုပင္ ပထမအႀကိမ္ဖတ္ေတာ့ တစ္မ်ဳိး၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဖတ္ေတာ့ ေနာက္တစ္မ်ဳိး ျမင္ႏိုင္သည္။ ျမင္တတ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ဥပေဒကို မည္သို႔ဖတ္ၾကမည္နည္း။ လက္ေတြ႕ႏွင့္ယွဥ္ကာ ေစာေၾကာဆင္ျခင္ၾကည့္ၾက
ပါစို႔။
ဥပေဒကို ဘယ္ပုံဘယ္နည္း ဖတ္ၾကမည္နည္း
ဥပေဒကိုဖတ္ၾကရာတြင္ အဓိကအားျဖင့္ သာမန္ သမား႐ိုးက်ဖတ္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ခံစားမႈအရ တစ္နည္းအား ျဖင့္ စိတ္အခံအစြဲျဖင့္ ဖတ္ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားေတြ႕ ရသည္။
သာမန္သမား႐ိုးက်ဖတ္ျခင္းတြင္ ဥပေဒကိုေအာက္မွ ေန၍ ဖတ္ျခင္း၊ ဥပေဒကို ရင္ေပါင္တန္း၍ ဖတ္ျခင္းႏွင့္ ဥပေဒကို အေပၚစီးမွေန၍ ဖတ္ျခင္းဟူ၍ သုံးမ်ဳိးသုံးစား ေတြ႕ရျပန္သည္။
စိတ္၏ခံစားမႈအရ အစြဲျဖင့္ဖတ္ျခင္းတြင္ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ေလာဘျဖင့္ဖတ္ျခင္း၊ ေဒါသျဖင့္ဖတ္ျခင္း၊ ဘယာ ျဖင့္ဖတ္ျခင္း၊ ေမာဟျဖင့္ဖတ္ျခင္း၊ အတၱမာနျဖင့္ဖတ္ျခင္း ဟူ၍ ငါးမ်ဳိးငါးစားရွိသည္ကို သတိထားမိသည္။ တစ္မ်ဳိး စီ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကိုရွင္းလင္းပါအံ့။
ဥပေဒကို ေအာက္မွေန၍ဖတ္ျခင္း
အခ်ဳိ႕က ဥပေဒကို ဖတ္႐ႈသည့္အခါ ဥပေဒ၏ေအာက္ မွေန၍ ဖတ္႐ႈသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထို႔သို႔ဖတ္လွ်င္ဥပေဒ ကအထက္စီးရၿပီး မိမိကနိမ့္က်ေနသည္။ ဥပေဒ ဆိုလို ရင္းကို လြယ္လြယ္ႏွင့္ နားလည္သိရွိႏိုင္မည္မဟုတ္။ ဥပေဒ၏ အဓိပၸာယ္သေဘာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေကာက္ယူ ႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္၊ ေမးရျမန္းရသည္။ သူတစ္ပါးကို အားကိုးရသည္။ သူတစ္ပါး၏အကူအညီကို ယူရ
သည္။
ဥပေဒကိုရင္ေပါင္တန္း၍ဖတ္ျခင္း
အခ်ဳိ႕က ဥပေဒႏွင့္ရင္ေပါင္တန္း၍ ဖတ္သည္။ ထို႔သို႔ဖတ္လွ်င္ ဥပေဒ၏ ဆိုလိုရင္းကို လြယ္လြယ္ႏွင့္သိရွိ နားလည္ႏိုင္သည္။ ဥပေဒ၏ အဓိပၸာယ္သေဘာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေကာက္ယူႏိုင္သည္။ သူ႕အတြက္ေတာ့ အဆင္ေျပသည္။ သို႔ေသာ္ သူတစ္ပါးကို ရွင္းလင္းေျပာ ၾကားဖို႔၊ သင္ၾကားျပသေပးဖို႔ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။
ဥပေဒကိုအေပၚစီးမွေန၍ ဖတ္ျခင္း
အခ်ဳိ႕က ဥပေဒကိုဖတ္သည့္အခါ ဥပေဒ၏ အေပၚစီး မွေန၍ ဖတ္ႏိုင္သည္။ ထိုသို႔ဖတ္လွ်င္ ဥပေဒ၏ ဆိုလို ရင္းကို အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာပင္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေကာင္းစြာ သိရွိနားလည္ႏိုင္သည္။ ဥပေဒ၏အဓိပၸာယ္သေဘာကို လည္း တိတိက်က်၊ ခိုင္ခိုင္မာမာ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ေကာက္ ယူႏိုင္သည္။ မိမိအတြက္သာမက သူတစ္ပါးကိုလည္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားဖို႔၊ သင္ၾကားျပသေပးဖို႔ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ တစ္ပါးသူ၏ အားကိုးျခင္းကို ခံရသည္။
ဤသည္တို႔ကား သာမန္သမား႐ိုးက်ဖတ္ျခင္းတြင္ ေတြ႕ရေသာ အမ်ဳိးအစားသုံးမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဥပေဒကို ေအာက္မွေန၍ ဖတ္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ၊ ရင္ေပါင္တန္း၍ ဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ယူပါ။ ရင္ေပါင္တန္း၍ ဖတ္ႏိုင္သည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိလာလွ်င္ အားရေက်နပ္ မေနပါႏွင့္။ အေပၚစီးမွေန၍ ဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ပါ။
ေလာဘျဖင့္ဖတ္ျခင္း
မိမိျဖစ္ေစခ်င္သည့္ မိမိအလိုရွိသည့္အေျဖရေအာင္ ဦးတည္၍ ဥပေဒကိုဖတ္လွ်င္ ေလာဘျဖင့္ ဖတ္သည္ဟု မွတ္ယူရာ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိမိဆႏၵရွိသည့္ အတိုင္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ဖတ္ျခင္းျဖစ္၍ ဆႏၵစြဲျဖင့္ဖတ္ သည္ဟု မွတ္ယူရာ၏။ ေလာဘျဖင့္ဖတ္လွ်င္ အမွန္ကို မျမင္။ လိုတာရေအာင္ လိုတာကို ရွာေဖြဖတ္တတ္၏။ လိုရာကို ဆြဲ၍ လိုရာကို အေျဖထုတ္တတ္၏။ ေလာဘ ဖက္ေလ၊ ရတက္ေပြေန၊ ရေလလိုေလ အိုတေစၧလိုျဖစ္ ေနတတ္သည္။
ေဒါသျဖင့္ဖတ္ျခင္း
အၿငိဳးထားေသာစိတ္၊ အမုန္းပြားေသာစိတ္မ်ားျဖင့္ ဥပေဒကို ဖတ္လွ်င္ ေဒါသျဖင့္ဖတ္သည္ဟု မွတ္ယူရာ၏။ ေဒါသျဖင့္ဖတ္လွ်င္ တရားမွ်တမႈကို မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္။ တစ္ပါးသူအား မတရားသျဖင့္ နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈ ျဖစ္ေပၚ ေစ၏။ မတရားသျဖင့္ ခံရေစတတ္၏။ ဥပေဒကို အလြန္ အကြၽံသုံးစြဲရာ ေရာက္ေစတတ္၏။ ေဒါသေရွ႕ထား၊ ျပဳက်င့္ျငားက၊ အမွားတစ္ရာ၊ ႀကံဳတတ္လာသည္၊ ဘယ္မွာနိဂုံး၊ ဆုံးအံ့နည္း။
ေမာဟျဖင့္ဖတ္ျခင္း
ဟုတ္၏ မဟုတ္၏။ မွန္၏မမွန္၏။ တရား၏ မတရား ၏တို႔ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခား သိျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘဲျဖစ္ေစ၊ မည္သို႔အေျဖရွာရမည္ကို မေသခ်ာ မေရရာဘဲႏွင့္ျဖစ္ေစ ေတြေဝ၍ ဥပေဒကိုဖတ္လွ်င္ ေမာဟျဖင့္ ဖတ္သည္ဟု မွတ္ယူရာ၏။ ေမာဟျဖင့္ဖတ္လွ်င္ မွန္ကန္ေသာ ရလဒ္ အေျဖကိုမထုတ္ႏိုင္။ အမွန္တရားႏွင့္ အလွမ္းေဝးေစ တတ္၏။ မတရားမႈျဖစ္ေပၚေစ၏။ ေမာဟဖုံးျငား၊ အမွန္ အမွား၊ မခြဲျခားႏိုင္၊ ယိမ္းယိုင္အေျဖ၊ ထုတ္တတ္ေလ၏၊ ေတြေဝျခင္းမွ၊ ကင္းၾကေစ။
ဘယာျဖင့္ဖတ္ျခင္း
တစ္စုံတစ္ရာေသာ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ၊ ဖိအားေပးခံရ မႈတို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြား ထိခိုက္ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံး သြားလိမ့္မည္ဟူ၍ စိုးရိမ္စိတ္၊ ေၾကာင့္ၾကစိတ္၊ ပူပန္ စိတ္တို႔ျဖင့္ ဥပေဒကိုဖတ္လွ်င္ ဘယာျဖင့္ဖတ္သည္ဟု မွတ္ယူရာ၏။ ဘယာျဖင့္ဖတ္လွ်င္ ေၾကာက္စိတ္ဝင္၍ အမွန္မျမင္ေတာ့၊ တရားမွ်တမႈ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေစသည္။ ဘယာျဖစ္လွ်င္၊ ေၾကာက္စိတ္ဝင္၍၊ ဆင္ျခင္ကင္းေပ်ာက္၊ အမွားေရာက္၏။
အတၱမာနျဖင့္ဖတ္ျခင္း
မိမိသာ ေတာ္သည္ တတ္သည္။ မိမိသာသိသည္ နားလည္သည္ဟူေသာ စိတ္ျဖင့္ ဥပေဒကိုဖတ္လွ်င္အတၱ မာနျဖင့္ဖတ္သည္ဟု မွတ္ယူရာ၏။ အတၱမာနျဖင့္ ဖတ္လွ်င္ တစ္ပါးသူရရွိသည့္ အေျဖကို လက္မခံတတ္၊ လက္ခံႏိုင္စြမ္းမရွိ။ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ မိမိရရွိေသာအေျဖကိုသာ မွန္ကန္သည္ဟူ၍ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ေျပာဆိုတက္၏။ အတၱစြဲလွ်င္ အယူလြဲေတာ့သည္။ မာန တက္လွ်င္ အခက္ေတြ႕ေတာ့သည္။ အတၱအစြဲ၊ အယူ လြဲ၍၊ တလြဲမာန၊ ရွိျပန္ကလည္း၊ အမွန္မေရာက္၊ အလင္းေပ်ာက္၏။
ဤသည္တို႔ကား စိတ္၏ခံစားမႈအရ ဖတ္ျခင္းတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သတိထားမိေသာ အမ်ဳိးအစားငါးမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ဥပေဒကို စိတ္၏ခံစားမႈျဖစ္ေသာ ေလာဘ (ဆႏၵ)၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟႏွင့္ မာနတို႔ျဖင့္ ဖတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
စိတ္၏ခံစားမႈအရ အစြဲျဖင့္ဖတ္ျခင္း၏ရလဒ္မ်ား
ဥပေဒကိုစိတ္၏ ခံစားမႈျဖစ္ေသာ ေလာဘ(ဆႏၵ)၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟ၊ အတၱမာန စသည့္အစြဲတို႔ျဖင့္ ဖတ္ၾကလွ်င္ အေျဖမွာ မိမိ၏ စိတ္ခံစားမႈအတိုင္းပင္ ထြက္ေပၚလာတတ္သည္။ အမွန္တရားကို မရရွိႏိုင္။ တရားမွ်တမႈ ဆုံး႐ႈံးေစသည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ပ်က္သုဥ္းေစသည္။ ဥပေဒ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္းဆိုေသာ ေလာကပါလတရားကို ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္ေစတတ္ သကဲ့သို႔ ဖတ္႐ႈၾကသူတို႔၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ပ်က္ျပားေစ တတ္သည္။ စိတ္၏ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းမႈ ညစ္ႏြမ္းေစ တတ္သည္။ အေတြးအေခၚ၊ အသိအျမင္၊ အယူအဆမ်ား ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေစတတ္သည္။
မည္သို႔ဖတ္ရပါမည္နည္း
ဥပေဒကို အစြဲကင္းကင္း၊ အစြန္းလြတ္လြတ္ျဖင့္ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ဤသို႔ ဖတ္႐ႈသင့္ပါသည္ -
(၁) ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ၊ တရားမွ်တမႈကို လိုလား ေသာ၊ ဘက္လိုက္မႈကင္းေသာ ၊ လြတ္လပ္ မႈရွိေသာ ဥပေဒစိတ္ထားျဖင့္ ဖတ္ပါ။
(၂) ပကတိအတိုင္း ေတြးေသာ၊ အရွိကိုအရွိအတိုင္း ေတြးေသာ၊ အစြန္းႏွစ္ပါးကိုေရွာင္၍ ေတြး ေသာ ဥပေဒအေတြးျဖင့္ ဖတ္ပါ။
(၃) ကိုယ္ခ်င္းစာနာတရားကို ႐ႈျမင္တတ္ေသာ ကိုယ္ခ်င္းစာနာ အျမင္ျဖင့္ျမင္ေသာ ဥပေဒ အျမင္ျဖင့္ဖတ္ပါ။
(၄) လြတ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္းတည္း ဟူေသာ ေလာကပါလတရား၏ တရားကိုယ္ သေဘာကိုသိေသာ ဥပေဒအသိျဖင့္ ဖတ္ပါ။
ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်ဖတ္ျခင္း၏ရလဒ္
အထက္ေဖာ္ျပပါ ဥပေဒစိတ္ထား၊ ဥပေဒအေတြး၊ ဥပေဒအျမင္၊ ဥပေဒအသိတို႔ျဖင့္ ဖတ္ျခင္းကိုပင္လွ်င္ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်ဖတ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ ဥပေဒကို ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ဖတ္လွ်င္မွန္ကန္ေသာ၊ တရား မွ်တေသာ၊ အမ်ားယုံၾကည္လက္ခံႏိုင္ေသာ ရလဒ္အေျဖ ေတြ ထုတ္ေဖာ္ေပးႏိုင္မည္။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ၊ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းအျဖစ္မ်ဳိး ကင္းစင္သြားမည္။ အစြဲ ကင္း၍ အစြန္းလြတ္ေသာ ပကတိအရွိ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ျဖစ္ထြန္းေစမည္။ လူ႔ေဘာင္ေလာကတစ္ခုလုံး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း၍ သာယာဝေျပာမည္။ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္းတည္းဟူေသာ ေလာကပါလတရားမ်ား ထြန္း လင္းလႊမ္းၿခံဳထားႏိုင္သကဲ့သို႔ ထိုသို႔ဖတ္ၾကသူမ်ား၏ ေကာင္းေသာဂုဏ္ ေကာင္းေသာသတင္းမ်ား ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကား၍ ဘုန္းတန္ခိုးၾသဇာ ေတာက္ေျပာင္ ေနမည္ ျဖစ္သည္။
သတိမူၾကပါ
ဥပေဒပညာသည္ အက်င့္သိကၡာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ပညာျဖစ္သည္ဟူ၍ ဆိုစမွတ္ျပဳၾက၏။ ဥပေဒကို ဖတ္ ေသာသူမ်ားက အက်င့္သိကၡာရွိမွသာ ဥပေဒပညာသည္ လည္း အက်င့္သိကၡာႏွင့္ျပည့္စုံသည့္ ပညာျဖစ္ သည္ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားသည္ ထည္ဝါဝင့္ၾကြားစြာ တလူလူလြင့္ေနမည္ျဖစ္၏။ ဥပေဒဖတ္သူမ်ား အက်င့္ သိကၡာပ်က္ယြင္းေနပါလွ်င္ အက်င့္သိကၡာႏွင့္ျပည့္စုံ ေသာ ဥပေဒပညာသည္လည္း တိမ္ဖုံးသည့္ လမင္းပမာ မထြန္းလင္းႏိုင္ဘဲ ေမွးမွိန္ညိႇဳးငယ္ေနမည္ျဖစ္၏။
ဥပေဒျဖင့္အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳေသာလုပ္ငန္းသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာလုပ္ငန္းျဖစ္သည္ဟူ၍ ဆိုစမွတ္ျပဳ ၾက၏။ ဤတြင္ သတိျပဳၾကရမည္မွာ ဥပေဒကို ဥပေဒ စိတ္ထား၊ ဥပေဒအေတြး၊ ဥပေဒအျမင္၊ ဥပေဒအသိ တို႔ျဖင့္ အစြဲကင္းကင္း အစြန္းလြတ္လြတ္ ေဖာ္ေဆာင္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမွသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ လုပ္ငန္းအသြင္ ေဆာင္မည္ျဖစ္၏။ ဥပေဒကို ေလာဘ(ဆႏၵ)၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟ၊ အတၱ မာနတို႔ျဖင့္ ေဖာ္ေဆာင္လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါလွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ လုပ္ငန္းဟု မေခၚဆိုထိုက္။ မသန္႔ရွင္းေသာ၊ ညစ္ေထးေသာ၊ ယုတ္ညံ့ေသာ လုပ္ငန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္းပါဗ်ာ။
ဥပေဒကိုဖတ္႐ႈၾကသည့္အခါ -
ဥပေဒစိတ္ထား၊ ဥပေဒအေတြး၊ ဥပေဒအျမင္၊ ဥပေဒ အသိတို႔ျဖင့္ ဖတ္တတ္ၾကပါေစ။
ေလာဘ(ဆႏၵ) စိတ္၊ ေဒါသစိတ္၊ ဘယာစိတ္၊ ေမာဟ စိတ္၊ အတၱမာနစိတ္တို႔ ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္ၾကပါ ေစ။
အစြဲကင္းကင္း အစြန္းလြတ္လြတ္ျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ေမာင္စာဂ
သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ
အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...
-
အဆိုအေခ်မ်ားမွ ထုတ္ပယ္ျခင္း 🌂🌂🌂🌂🌂🌂🌂🌂 အမိန႔္-၆၊ နည္း ၁၆ တရား႐ုံးသည္ အမႈတြင္ မည္သည့္အဆင့္၌မဆို အဆိုအေခ် တစ္ရပ္ရပ္ပါ လိုအပ္မည္မဟုတ္ေ...
-
ေနာက္တိုးသက္ေသ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ အမႈမ်ားတြင္ ျဖစ္ေစ၊ တရားမ မႈခင္းမ်ားတြင္ ျဖစ္ေစ ႏွစ္ဘက္အမႈသည္မ်ားက မိမိတို႔ အမႈအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေ...
-
ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒအရ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းျပဳရာတြင္... ထိမ္းျမားျခင္းျပဳရာတြင္သတိျပဳရန္အခ်က္မ်ား (၁) အသက္အရြယ္ (၂) သေဘာတူညီမႈ (၃...