Thursday, March 5, 2015

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အႀကံျပဳလုိေသာ အခ်က္(၃)ခ်က္


အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အႀကံျပဳလုိေသာ အခ်က္(၃)ခ်က္


          အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ႏွင့္ပတ္သက္၍ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေပးပို႔ႏုိင္ပါေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ကို ဖတ္ရကတည္းက ပုိ႔သင့္မပို႔သင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ Education Digest ႏွင့္ Academic Weekly Journal မ်ားတြင္ ပညာေရးႏွင့္ ကေလးစိတ္ပညာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔မွ စတင္ကာ ေရးသားလ်က္ရွိသူ လူငယ္တကၠသိုလ္ နည္းျပတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခုလုံးအတြက္ အေရးပါေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကုိ လက္ရွိတကၠသိုလ္နည္းျပ ေပါက္စေလးမွ် သာျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ လက္လြတ္စပယ္ မေဝဖန္ရဲပါ။

          အမွန္တိုင္းတင္ျပရပါလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စိန္ရတုခန္းမ ​ေဆြးေႏြးပြဲ မွတ္တမ္း မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ အျခားဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားမွ ပညာေရးျပဳျပင္ ​ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ သမိုင္းမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ပညာေရး သီအုိရီမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ မီဒီယာမ်ား အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ မ်ားမွ အသီးသီး ​ေဝဖန္အၾကံျပဳခ်က္ မ်ားကို လည္းေကာင္း အခ်ိန္ယူကာ တတ္စြမ္းသမွ် ေလ့လာခဲ့ပါသည္။ မိမိကုိယ္ကုိယ္ မ်ားစြာသင္ယူရဦးမည့္ သင္ယူေနသူတစ္ဦး အျဖစ္ထက္ ပိုမျမင္ဝံ့ပါ။  သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မိမိ အယူအဆ တစ္ရပ္ကုိ ႐ုိက်ဳိးႏွိမ့္ခ်စြာျဖင့္ ပညာေရးကို စိတ္ဝင္စား ျမတ္ႏုိးသူမ်ားကုိ တင္ျပ လုိက္ပါသည္။  အမွန္တြင္ ထုိအခ်က္ကို ပညာရွင္ဆရာႀကီး ဆရာမႀကီးမ်ားက သိၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

          မိမိတင္ျပခ်က္သည္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈအတြက္ သဲတစ္ပြင့္စာမွ်သာ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္လွ်င္ ေက်နပ္ပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား၊ မီဒီယာမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြး ​ေနၾကသကဲ့သုိ႔ မည္သည္က မွန္သည္ဟု မည္သည္က မွားသည္ဟု အေသးစိတ္ ​ေဝဖန္ျခင္း ျပဳမည္မဟုတ္ပါ။

          ​ေလာကတြင္ ေရပက္မဝင္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ဥပေဒႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ မရွိေသးသကဲ့သို႔ အလုံးစုံ မွန္ကန္ ျပည့္စုံေသာ သီအိုရီဟူ၍ လည္း မရွိေသးပါ။ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ ကိုယ္စီရွိေနၾက သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ ဆိုျပရပါလၽွင္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရွိ အလယ္တန္း ပညာေရး အားနည္းခ်က္မ်ား၊ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတြက္ စံထားစရာ စနစ္တစ္ခု သတ္မွတ္ေရး ေဆြးေႏြးေနၾကေသာ ကိစၥ၊ ၿဗိတိန္ အေျခခံပညာ ​ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေသာ သခ်ၤာစြမ္းရည္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာ သင္စရိတ္ ေစ်းႀကီးသည့္ကိစၥ စသည္ ျဖင့္ ႏိုင္ငံတိုင္းသည္ ပညာေရး တိုးတက္မႈ အတြက္ ဆင့္ကာဆင့္ကာ ႀကိဳးပမ္းေနၾက ရပါေသးသည္။ ခ်ီးမြမ္းစရာ အားက်စရာ မ်ားသာမက သင္ခန္းစာယူစရာ အမွားမ်ားလည္း ကိုယ္စီရွိေန ၾကပါသည္။

          ပညာေရးသီအိုရီ မ်ားစြာရွိရာ တြင္လည္း မည္သည့္ပညာရွင္၏ ပညာေရး အယူအဆပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေနာက္ေနာင္ ပညာရွင္မ်ားက အသစ္သစ္ ပိုေကာင္းေအာင္ အဆင့္ဆင့္မြမ္းမံ ျဖည့္စြက္ၾကရသည္။ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ​ေဖာ္ရာတြင္လည္း အျခားပညာေရး သီအိုရီမ်ားကို ပစ္ပယ္မထားၾကဘဲ ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္း ​ေဆာင္ရြက္ၾက ရသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

အဓိကတင္ျပလိုေသာ အခ်က္(က)


          ​ ေဆြးေႏြးသူတစ္ဦးစီသည္ မိမိေျပာေသာ အရာတစ္ခုကသာ အမွန္ျဖစ္သည္။ သူတစ္ဖက္သားက ေဆြးေႏြးသမွ်ကို အမွားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ မထားသင့္ပါ။  တစ္ဖက္သား၏ ေဆြးေႏြး​ေဝဖန္ခ်က္မ်ား သည္ မိမိ၏ အယူအဆ ပိုမိုခိုင္မာ ျပည့္စံုေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ အခ်က္ကို သတိျပဳမိ ​ေစလိုပါသည္။ ေဆြးေႏြးသူမ်ားက ႏွစ္ဖက္ညႇိႏႈိင္းကာ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုး ျပည့္စံုေသာ အေနအထားရွိသည့္ သမူဟအဆင့္ ​ေရာက္ေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ သြားသင့္ပါသည္။

အဓိကတင္ျပလိုေသာ အခ်က္(ခ)


          အေျခအေနေကာင္း တစ္ရပ္ကို အေကာင္အထည္ ​ေဖာ္ရန္ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားပါက ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ျပည့္စံုေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

အဓိကတင္ျပလိုေသာ အခ်က္(ဂ)


          ပညာေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးသူ အားလံုးသည္ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ အျပစ္ေျပာဆိုျခင္း၊ တန္ဖိုးမထား ပစ္ပယ္ျခင္း မျပဳဖို႔ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။  အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ အတြက္ ေဆြးေႏြးျခင္း သည္ အသင္းႏွစ္သင္း အႏိုင္လုၾကရမည့္ ၿပိဳင္ပြဲမဟုတ္ဘဲ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီး ပြင့္လင္းစြာျဖင့္ ပူးေပါင္း ​ေဆာင္ရြက္ကာ ေအာင္ျမင္မႈ အသီးအပြင့္မ်ားကို အတူတူ ခံစားရမည့္ အနာဂတ္ စံနမူနာတစ္ခု ျဖစ္သင့္ပါေၾကာင္း ႐ိုက်ိဳးစြာ ျဖင့္ တင္ျပအပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။

ရန္ႏုိင္စုိးညြန္႔(မဟာ၀ိဇၨာ)


(ျမန္​မာ့အလင္​း မွ ကူးယူ​ေဖာ္​ျပပါသည္​။)

သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...