Friday, March 6, 2015

ဥပေဒစကား ေျပာၾကားပါရေစ


ဥပေဒစကား ေျပာၾကားပါရေစ

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄



ဦးဟန္ၫြန္႔(ဥပေဒ)




အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ျပ႒ာန္းေရးအတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားၾကသည္။ မိဘမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ႀကိဳဆိုသည္။ ထိန္းေပး သည္။ အမ်ဳိးသားေရးမို႔ အေရးႀကီးသည္။ အစိုးရကလည္း သတိထားသည္။ အမွားမခံႏိုင္။ ျငင္းခုံေဆြးေႏြးမႈမ်ား ႀကီးထြားသည္။ ျပည္သူအမ်ား ေဆြးေႏြး အႀကံေပးၾကၿပီ။ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ၾကားနာမည့္အစီအစဥ္ပင္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္က ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္ေပၿပီ။

ဥပေဒေက်ာင္းသားစိတ္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

စာေရးသူမွာအသက္ (၆ဝ) ေက်ာ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားစိတ္က တစ္ေရြး သားမွ် မကုန္ေသး။ ေက်ာင္းသားအေရးဆိုလွ်င္ တစ္ေရးႏိုးအိပ္ရာကထၿပီး လုပ္ခ်င္သည့္ အက်င့္၊ လက္တြန္႔သည့္ ေက်ာင္းသား မဟုတ္ခဲ့။ ဥပေဒ ပညာ ေလ့လာခြင့္၊ သင္ယူခြင့္ရခဲ့ေသာ ဥပေဒေက်ာင္းသားစိတ္ျဖင့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး အေလးေပးခ်င္သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ပညာေရးစနစ္၊ အားနည္းခ်ည့္နဲ႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အစမ္းသပ္ခံ ဘဝ ေရာက္ခဲ့ရ သည္မွာေတာ့ ဘယ္သူမွ ျငင္းႏိုင္မည္မဟုတ္။ ဤသို႔ေသာ အေျခအေန၊ ခံစားမႈမ်ားေၾကာင့္လည္း ပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား ဆူညံလာျခင္းမဟုတ္လား။

ဒီမိုကေရစီပညာေရး
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

''ပညာေရးကိစၥဟု ေျပာမည့္အစား ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး''ကိစၥ ဟု ေျပာမွ၊ ေရး မွပို၍ တိက်မည္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ ဒီမိုကေရစီဆန္ေသာ ပညာေရး၊ လြတ္လပ္ေသာ ပညာေရး၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ကင္းေသာ ပညာေရး၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢ၊ ဆရာမ်ားသမဂၢ ပါဝင္ေသာပညာေရး။ လိုတိုရွင္း ၿခံဳ၍ေရးႏိုင္ေသာ စကားလုံးမွာ ''အမ်ဳိးသားပညာေရး'' ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားပညာေရးသည္ ဒီမိုကေရစီပညာေရး။ ဒီမိုကေရစီပညာေရးသည္ ''အမ်ဳိးသား ပညာေရး'' ျဖစ္သည္။ (ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းပုဒ္မ ၃ ကို ရည္ၫႊန္း)

ျမန္မာ့ပညာေရးကိုေကာင္းေစခ်င္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ျမန္မာ့ပညာေရးကို ေကာင္းေစခ်င္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေလးစားသည္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ေသာ ျမန္မာ့ပညာေရး၊ အဆင့္ျမင့္ေသာ ျမန္မာ့ ပညာေရး၊ တက္စုံရြက္စုံလႊင့္ႏိုင္၊ ကူးခပ္ႏိုင္ေသာ ျမန္မာ့ ပညာေရးျဖစ္ရမည္။ ျဖစ္သင့္သည္။ ဤေစတနာျဖင့္ ေက်ာင္းသားတို႔အေရးဆိုသည္။ မိဘတို႔ ဝိုင္းကူသည္။ ဆရာ ဆရာမတို႔ စုေပါင္းပါဝင္သည္။ အစိုးရက အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္မည္။ တက္ညီ၊ လက္ညီ၊ ဆႏၵညီ၊ ဥပေဒႏွင့္ အညီျဖစ္သည္။ ဥပေဒေရးမွျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္ မညီ၍မျဖစ္။ စာအုပ္ႀကီးသမား၊ ပုဒ္ထီးပုဒ္မ သမား၊ လက္ေတြ႕ဘဝႏွင့္ ကင္းကြာေသာ သီးျခားကမၻာ မျဖစ္ဖို႔သာ အဓိကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပေဒစကား ေျပာၾကားပါရေစ။ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆြးေႏြးပါရေစ။

လြတ္လပ္လြန္းျခင္း
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒတစ္ရပ္သည္ လြတ္လပ္ျခင္းရွိရမည္။ လုပ္သာကိုင္သာရွိရမည္။ တက္သာ ဆုတ္သာ ျဖစ္ရမည္။ ဖိႏွိပ္မႈ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ မမ်ားေစရ။ အရည္ အေသြးေကာင္းရမည္။ အာမခံခ်က္ ပါဝင္ရမည္။ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကို အာမခံရမည္။ အာဏာပိုင္၏ အာဏာရွင္လႊမ္းမိုးမႈျဖင့္သာ အရာရာမ ဆုံးျဖတ္ရ။ ဒီမိုကေရစီေဆြးေႏြး တင္ျပမႈကိုလည္း စဥ္းစားေပးအပ္သည္။ လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ လြတ္လပ္လြန္းျခင္း စကားလုံးမွာ မတူပါ။ လြတ္လပ္ခြင့္ ကိုသာ ေဖာ္ေဆာင္ပါ။

ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားလြန္းျခင္း
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ေနစရာထိုင္စရာပင္မရွိ။ အသက္ပင္ ရဲရဲမ႐ွဴဝံ့။ သမဂၢမဖြဲ႕ရ။ ေက်ာင္းသားေတြ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရင္ ဘာမွမလုပ္ရ။ စာေတြ အလြတ္က်က္ၾက။ စာေမးပြဲ မွန္မွန္ေျဖ။ ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္။ ေျပာတဲ့စကား တစ္သေဝ မတိမ္း နားေထာင္။ ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္မလုပ္နဲ႔။ တိက်တဲ့ အေဆာင္ စည္းကမ္း၊ ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြ လိုက္နာၾက။ မလိုက္နာ ရင္ ေက်ာင္း ထုတ္ပစ္။ ဆရာဆရာမေတြ ဘာမွျပန္မေျပာနဲ႔။ ထားရာေန၊ ေစရာ သြား။ ဤကား ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားလြန္းသည္။ အေၾကာက္တရားသည္ ေရရွည္မခံ။ တြန္းလွန္ ပုန္ကန္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ပြားေစမည္။ ဥပေဒေရးသည့္အခါ စဥ္းစားစရာ။

ေက်ာင္းသားကိုယ္တိုင္ ဆုံးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း၊ ပုဒ္မ ၁၇ တြင္ ''တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္အတြက္ သင္ယူလိုသည့္ ဘာသာရပ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ကို ေက်ာင္းသားကိုယ္တိုင္ ဆုံးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိရန္'' ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ စာေရးသူ ႀကိဳဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔နည္းလမ္း သတ္မွတ္မည္လဲ။ ေက်ာင္းသားကိုယ္တိုင္ ဆုံးျဖတ္ခြင့္ကို မည္သို႔ ကူညီမည္လဲ။ နည္းဥပေဒမ်ားေရးမွ စဥ္းစားမည္လား။ လက္ခံႏိုင္ေသာ အေရအတြက္၊ လက္ခံႏိုင္ေသာ တကၠသိုလ္၊ ဝါသနာထုံေသာ ဘာသာရပ္၊ ဝါသနာမပါဘဲ တကၠသိုလ္ကေပး၍ ယူရေသာ ဘာသာရပ္။ မကြၽမ္းက်င္ဘဲ သူမ်ားခိုင္း၍ သင္ရသည့္ ဘာသာရပ္။ စာေမးပြဲ ေျဖသည့္အခါက်မွ တဖုန္းဖုန္းက်သည့္ ျဖစ္ရပ္။

ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး အသုံးဝင္မည့္ အသိပညာ
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒၾကမ္း၊ ပုဒ္မ ၂၂ (ဃ) သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း၊ (၈၈)တြင္ ''ေက်ာင္းသား မ်ားဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး အသုံးဝင္မည့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ စြမ္းရည္ မ်ားႏွင့္ စဥ္းစား ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈမ်ား ရရွိေစရမည္။ လက္ေတြ႕ဘဝႏွင့္ ကိုက္ညီဆက္စပ္မႈရွိရမည္''ဟု ေဖၚျပထားသည္။ အလြန္ေကာင္းသည့္ အခ်က္ပါ။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က အတည္ျပဳစဥ္းစားမည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ယုံသည္။ ဥပေဒၾကမ္းထဲမွာ ယခုလို ေကာင္းသည့္ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲသူမ်ားအား ေလးစားပါသည္။

ႏွစ္သက္ရာပါတီ ဝင္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒၾကမ္းပုဒ္မ ၂၂ (ခ)(ဃ)(ဃ)ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာမတူ။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း ဥပေဒပုဒ္မ ၁ဝ(ဆ)မွာ ''ပါတီႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းျခင္း'' ဟု အတိအလင္း ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေန၍ပါ။ ထို႔ျပင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒမ်ားမွာလည္း လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲ႐ုံတြင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲေပးစနစ္ က်င့္သုံးၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ပါတီကို မဲေပးေပး၊ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦး၏ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးၿပီးသားဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပုဒ္မ ကို ျပန္လည္စဥ္းစား ေပးပါ။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုးသည့္ေန႔
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ ၁ (ခ)တြင္ ''ဤဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုးသည့္ေန႔တြင္ အတည္ျဖစ္ သည္''ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤေဖာ္ျပခ်က္ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာမတူပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ (၂ဝဝ၈) ပုဒ္မ ၁ဝ၅ ႏွင့္ မညီ၍ပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ကိုယ္တိုင္ လက္မွတ္ထိုးႏိုင္သကဲ့သို႔ လက္မွတ္မထိုးသည့္ ကိစၥရပ္မ်ား လည္း ျပ႒ာန္းခ်က္ ရွိ၍ ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ျပည့္စုံလွ်င္မူ ေဖာ္ျပႏိုင္ ပါမည္။ ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ျပန္လည္ စဥ္းစားေပး ေစခ်င္ ပါသည္။

အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီရမည္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းသည့္အခါ တည္ဆဲဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီၫြတ္ရပါမည္။ တည္ဆဲဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျဖစ္ေနပါေသးသည္။ ဤမူသေဘာ၊ ဤမူဝါဒကို ဥပေဒပညာရွင္တိုင္း သိၾကသည္။ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ၾကေသာ တကၠသိုလ္ ဥပေဒေက်ာင္းသား မ်ားလည္း နားလည္ ၾကသည္။ ဥပေဒၾကမ္း၏ အထူးေကာင္းမြန္ေသာ အားသာ ခ်က္ေတြကအမ်ားႀကီးပါ။ အားနည္းခ်က္ေတြ ျပင္လိုက္ လွ်င္ ပို၍ေကာင္းမည္ထင္သည္။ ဥပေဒေက်ာင္းသားမ်ား ၏ ဥပေဒအသိ၊ ဥပေဒအေတြ႕အႀကံဳ၊ တကၠသိုလ္ ဥပေဒ ပညာဌာနမွ ပို႔ခ်ခ်က္မ်ား၊ ဥပေဒေက်ာင္းသားတို႔၏ တက္ၾကြေသာ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ား ဘယ္ေရာက္သြား ၿပီလဲ။ ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါဝင္ၾကပါ။ ေဆြးေႏြးၾကပါ။ အႀကံ ေပးၾကပါ။ သားတို႔၊ သမီးတို႔ သင္ထားေသာ ဥပေဒပညာရပ္ျဖင့္ တတ္သမွ်၊ မွတ္သမွ်၊ သမိုင္းေပးတာဝန္ ပါဝင္ေစခ်င္သည္မွာ ဥပေဒေက်ာင္းသား ​ေဟာင္းတစ္ဦး (အသက္ ၆၅ ႏွစ္ရွိၿပီ)က ေမတၱာရပ္ခံတာပါ။

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္းမ်ား မေမ့ႏွင့္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒတစ္ရပ္ေရးဆြဲတိုင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ရမည္။ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ေတြမွာ ျမန္မာလက္မွတ္ထိုးထားတာ ဘာရွိသလဲ။ ကမၻာႏွင့္ ျမန္မာ ဆက္ႏႊယ္မႈ၊ သေဘာတူညီမႈေတြ မေမ့ႏွင့္။ သို႔မွသာ ကမၻာတည္မည့္ ျမန္မာ့ဥပေဒျဖစ္မည္။ ပြဲလယ္တင့္မည္။ သို႔ျဖစ္၍ ပညာေရးဥပေဒ စတင္ေရးဆြဲစဥ္က ကမၻာ့ဥပေဒပညာရွင္၊ ကမၻာ့ပညာေရးသုေတသီေတြ ငွားရမ္း၊ ဖိတ္ၾကား၍ ေလးေလး စားစားေမးျမန္းခဲ့၊ ေဆြးေႏြးခဲ့၊ အႀကံေတာင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔သူတို႔ ေျပာတိုင္းလည္း ေခါင္းညိတ္ရမည္ဟု မဆိုလို။ ျမန္မာ့ေျမ၊ ျမန္မာ့ေရ၊ ျမန္မာ့ပညာေရး၊ ျမန္မာ့ေက်ာင္းသားႏွင့္ ကိုက္ညီမွ၊ ဆက္စပ္မွ၊ သုံး၍ရမွ၊ လက္ေတြ႕ဆန္မွ လက္ခံ ၾကေပသည္။ စပ္ဆိုင္ေသာအခ်က္မ်ား ထုတ္ႏုတ္ၾကည့္ ၾကပါ။

ဝန္ႀကီးဌာနအခ်င္းခ်င္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ မေရာေထြးေအာင္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒေရးလွ်င္ ဤအခ်က္ကလည္း အေရးႀကီးေသးသည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီး၏ တာဝန္သည္ အျခားဝန္ႀကီး ဌာနႏွင့္ ေရာေထြး၍မရ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္မတူညီ။ သူ႔တာ၊ ကိုယ့္တာ ရွိသည္။ ဌာနအခ်င္းခ်င္း ကူညီသည္က တျခား။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သည္က တစ္မ်ဳိး၊ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္၊ ေရာေထြးလွ်င္မူ၊ မူဝါဒႏွင့္မညီ။ ဤသည္ကို မစဥ္းစားသင့္ဘူးလား။

ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဥပေဒၾကမ္းသာ ျဖစ္သည္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

''အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ ၾကမ္း'' အဆင့္သာ ရွိေသးသည္။ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဥပေဒၾကမ္းပါပဲ။ ဥပေဒ မျဖစ္ေသး။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က မျပ႒ာန္းေသး။ ဤအေျခအေန တြင္ ျပည္သူအေပါင္းက ေလ့လာ၊ အႀကံျပဳျခင္း သာ။ ေျပာခ်င္တာ ေျပာႏိုင္ သည္။ ေဝဖန္ခ်င္တာ ေဝဖန္ႏိုင္သည္။ ျပင္ခ်င္တာ ျပင္ႏိုင္ေသးသည္။ လိုတိုးပိုေလွ်ာ႔။ လိုတာတိုး၊ ပိုတာေလွ်ာ႔။ မေပါ့မဆ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ေသး သည္။ ေဒါသ၊ ေလာဘ၊ ေမာဟ မဖက္။ အဂတိ တရား မစြက္။ ဘယ္ဘက္မွ လိုက္စရာမလို။ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားကိုေတာ့ ဦးထိပ္ထား။ မုန္းျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ အင္အားသုံးျခင္းကို ေရွာင္။ ''ဒီမိုကေရစီ ေဆြးေႏြးမႈ'' အစဥ္ေရွး႐ႈ။ ပုဂၢိဳလ္ေရး အေလးမေပး။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးအသိျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ေသာ ပန္းတိုင္ အေရာက္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ခ်ီတက္။ သို႔မွသာ ဥပေဒ အေခ်ာ ျပ႒ာန္းႏိုင္မည္။

ယဥ္ေက်းေသာ တိုင္းျပည္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

ျမန္မာျပည္သည္ ယဥ္ေက်းသည္။ ယဥ္ေက်းေသာ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ မိဘဆရာ ညီၫြတ္သည္။ ေက်ာင္းသားကို အားထားသည္။ ယေန႔ လူငယ္ေတြကလည္း ယခင္လူငယ္ေတြ မဟုတ္ေတာ့။ အသိဉာဏ္ၾကြယ္သည္။ ပညာစုံသည္။ သိကၡာရွိသည္။ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းမႈကို လက္ခံသည္။ လူႀကီးျဖစ္မည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား။ ယေန႔ လူငယ္၊ ေနာင္ဝယ္ လူႀကီး။ ယေန႔လူႀကီးမ်ားသည္လည္း တစ္ခ်ိန္က လူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ား မဟုတ္လား။ ဘဝ ေမ့သြားသူမ်ားလည္း ရွိတန္ေကာင္းသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ိဳးသားပညာေရးကို အေလးထားရမည္။ ဘက္စုံ၊ ၿခံဳငုံစဥ္းစားရမည္။ လူႀကီးဆန္ရမည္။ ဤသို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိ၊ ယုံၾကည္မိ သည္။ ေက်ာင္းသား မ်ားကလည္း အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသည့္ လူႀကီးစကားကို နားမေထာင္ ခ်င္ေန။ ေလးစားမွတ္သားဖို႔ေတာ့၊ သင္ခန္းစာယူဖို႔ေတာ့ လိုသည္။ ဥပေဒအဂၤါရပ္ စုံလင္ေအာင္၊ ခဏခဏ ျပန္မျပင္ရေအာင္၊ အေျခခံေကာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရ မည္သာျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဖက္အျမင္ ညိႇၾကေစခ်င္သည္။

ဥပေဒအဂၤါရပ္
▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒတြင္ အဂၤါရပ္စုံဖို႔ အထူးအေရးႀကီးသည္။ ေျခမပါ၊ လက္မပါ၊ ဦးေခါင္းပမာ၊ ခႏၶာကိုယ္မပါ ဖြဲ႕စည္း၍ မရ။ သူ႔လုပ္ထုံး၊ သူ႔လုပ္နည္းေတြ ရွိၿပီးသား။ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေပၚလာျခင္းမဟုတ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္၊ စနစ္အဆက္ဆက္၊ အဆိုးအေကာင္း သင္ခန္းစာေတြ တစ္ပုံတစ္ပင္။ စာအုပ္ႀကီးသမားဟု အထင္မွားခ်င္မွား။ အလြယ္၊ အလြတ္၊ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ပါေစဟု သေဘာမထားရ။ က်င့္ထုံး၊ လုပ္ထုံး၊ လုပ္နည္း၊ စနစ္၊ ပုံစံမ်ားအတိုင္း ဥပေဒေရး ရေပမည္။

ဘယ္ေန႔မွာ အၿပီးေရးဆြဲ
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

''ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္ႏွနာရီမွာ အၿပီးေရးဆြဲ''ဟု စီမံခ်က္ေရးသည္မွာ ေကာင္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ျငား ဥပေဒေရးလွ်င္ ''ဖုတ္ပူမီးတိုက္''လုပ္၍ မရႏိုင္။ ''အာဏာဓား''မိုး၍လည္း ပုံပ်က္၊ ပန္းပ်က္ ထြက္လာသည္သာ အဖတ္တင္မည္။ ေနာက္ တစ္ခါ ျပန္ျပင္ဦး ျဖစ္ မည္။ ႏႈိင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ ေရးရ၊ ေျပာရမည္။ ဥပေဒ စကားလုံး တစ္လုံးကိုပင္ လႏွင့္ခ်ီ၍၊ ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ ပညာရွင္မ်ား ျငင္းခုံ၊ ေဆြးေႏြး၊ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရသည့္ ဥပေဒ ေရးဆြဲေရး အေတြ႕အႀကံဳရွိခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္ျမန္ၿပီးခ်င္ ေလ၊ ၾကာေလ၊ ၾကာေလ ျဖစ္တတ္သည္။ ပညာေရး ဥပေဒမို႔ အခ်ိန္ဆြဲ တာ၊ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေစတာ မဟုတ္ရပါ။ အေတြ႕အႀကံဳရွိသူတိုင္း သိၾကမည္ပါ။ ေစတနာကို နားလည္ေစခ်င္သည္ပါ။

႐ိုး႐ိုးသားသား
▄▄▄▄▄▄▄▄

ဥပေဒေရးဆြဲသူမ်ားအားလုံး ႐ိုး႐ိုးသားသား၊ ႀကိဳးႀကိဳး စားစား ေဆာင္ရြက္ၾက မည္မွာ အေသအခ်ာပါ။ သတိတရားထားၾကမည္မွာလည္း ယုံမွားသံသယ မရွိပါ။ သမိုင္းသက္ေသ တည္ေစမည္ပါ။

တင္ျပခ်က္
▄▄▄▄▄▄

တစ္ခ်က္ေျပာဖို႔ က်န္သြားသည္။ ဥပေဒဆို႐ိုး စကားေလးပါ။
''သန္႔ရွင္းမႈ လိုခ်င္သူသည္ သန္႔ရွင္းေသာ လက္ျဖင့္သာလာပါ။ ညစ္ပတ္ေသာ လက္ျဖင့္ မစြက္ဖက္ သင့္ပါ''။      ။

ဦးဟန္​ၫြန္​႔ (ဥပ​ေဒ)



သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...