Tuesday, February 3, 2015

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ားအထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒၾကမ္း ၁၉၃၇ ခုႏွစ္



ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ားအထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒၾကမ္း ၁၉၃၇ ခုႏွစ္




ဦးျမသိန္း (ဝိဇၨာ၊ ဥပေဒဝိဇၨာ)



ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏အက်ဳိးကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္လိုအပ္သည္ျဖစ္၍ ''ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ'' ကို အက္ဥပေဒအမွတ္ ၂၄/၁၉၃၉ အျဖစ္ အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္ကစတင္ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ဖဆပလ အစိုးရလက္ထက္တြင္ ''၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူး ထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ''ကို အက္ဥပေဒအမွတ္ ၃၂/ ၁၉၅၄ အျဖစ္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ၂၃ ရက္ေန႔က ျပ႒ာန္းခဲ့ပါသည္။

''ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံျခင္း အက္ဥပေဒ(၁၉၃၉)'' ကို ''၁၉၅၄ခုႏွစ္၊ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ'' ပုဒ္မ ၃၁ အရ ႐ုပ္သိမ္း ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ယခုတစ္ဖန္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္႐ံုးက အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္(၁၁၁/၂ဝ၁၄)ျဖင့္ ၂ဝ၁၄ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔က '' ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမား ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း''ကို အမ်ားျပည္သူမ်ားဖတ္႐ႈေလ့လာၿပီး အၾကံ ဉာဏ္မ်ားေပးႏိုင္ရန္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး သင့္ေလ်ာ္ေသာအခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးၾကေတာ့မည္ျဖစ္ေပသည္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လိုအပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္း၍ မလိုအပ္ေသာဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္သိမ္း ၿပီး ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ျပည္သူမ်ားအက်ိဳးငွာ ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၇၈ ႏွစ္၊ တိတိပပဆိုရလွ်င္ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္အတြင္း အဂၤလိပ္အစိုးရအုပ္စိုးစဥ္လက္ထက္ အထက္လႊတ္ေတာ္၌ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားက ယင္း ''ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒမူၾကမ္း'' အေပၚ ေဆြးေႏြးခဲ့ပံုမ်ားမွာ ဥပေဒေလ့လာ လုိက္စားသူမ်ားအဖို႔ အလြန္ေလ့လာမွတ္သားထိုက္ၿပီး ဥပေဒအႏွစ္သာရတို႔ ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိပါသည္။

ဦးေက်ာ္ဒင္၊ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ။ ။ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီက တင္ျပလာသည့္အတိုင္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒမူၾကမ္းကိုလႊတ္ေတာ္မွစဥ္းစားႏုိင္ပါရန္ ေလးစားစြာ တင္ျပပါသည္။ ဤဥပေဒျပ႒ာန္းရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ အေၾကာင္းျခင္းရာ မ်ားကို ႀကိဳတင္ျဖန္႔ေဝၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ားက ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူမ်ားႏွင့္ လက္ထပ္လိုက္သည့္အခါ၊ ယင္းမိန္းမမ်ား၏ ဥပေဒအရအဆင့္အတန္းမည္သုိ႔ရွိမည္၊ အက်ဳိးမည္သုိ႔ရွိမည္တို႔ကို လႊတ္ ေတာ္မွ စဥ္းစားႏုိင္ရန္ အတိုခ်ဳပ္တင္ျပပါမည္။ ဗမာႏုိင္ငံ(ျမန္မာႏိုင္ငံ)သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုေနထိုင္ေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ က်င့္သံုးလ်က္ရွိေသာ ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ အစဥ္တစိုက္လိုက္နာက်င့္သံုးလ်က္ရွိေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေရေျမ အရင္းခံဥပေဒျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဥပေဒမွာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း၊ ကြာရွင္း ျပတ္စဲျခင္း၊ အေမြဆက္ခံျခင္းတို႕ႏွင့္သက္ဆိုင္ၿပီး ယင္းဥပေဒမွာ လူမႈေရးသက္သက္သာျဖစ္၍ ဘာသာေရးႏွင့္ လံုးဝ မသက္ဆိုင္ပါ။

ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တို႔တြင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမွာ ဘာသာေရး အခမ္းအနားတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔သည္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ မဟုတ္သူတို႔ႏွင့္လက္ထပ္ခြင့္မရွိပါ။ မဟာေမဒင္ဥပေဒတြင္ လက္ထပ္ထိမ္း ျမားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ လိုက္နာရသည့္စည္းကမ္း၊ ထံုးနည္းမ်ား ရွိပါ သည္။ မဟာေမဒင္ဘာသာဝင္အခ်င္းခ်င္းသာ လက္ထပ္၍ရပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမအဖို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ မည္မွ်ပင္ခင္ပြန္းသည္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး ၍ ခင္ပြန္းသည္ကို ပံ့ပိုးကူညီေစာင့္ေရွာက္သည္ျဖစ္ေစ ေနာက္ဆံုး၌ ဥပေဒ ၏ အကာအကြယ္ကင္းမဲ့မႈေၾကာင့္ တရားမဝင္အငယ္အေႏွာင္းဘဝႏွင့္သာ ေနရၿပီး သားသမီးမ်ားမွာလည္း တရားမဝင္တန္ဖိုးမရွိ(bastard) သားသမီး မ်ားသာျဖစ္ရလ်က္ ဥပေဒအရ မည္သည့္အက်ိဳးခံစားခြင့္မွ်မရရွိခဲ့ၾကပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူေယာက်္ားက ဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္ထပ္လို လွ်င္လည္း ယခုဥပေဒအရမွတ္ပံုတင္အရာရွိထံတြင္ လြယ္ကူစြာလက္ထပ္ ႏုိင္ခြင့္ရွိပါ၍ ႀကီးက်ယ္သည့္ အခမ္းအနားပင္မလိုပါ။

မစၥတာမာဇအမ္ဒီရဖီ၊ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ။ ။ကြၽႏ္ုပ္၏ ဂုဏ္ သေရရွိ၊ ပညာရွိမိတ္ေဆြ အနည္းငယ္မွ် သည္းခံေစာင့္ဆိုင္းမည္ဆိုပါက မၾကာမီ ကြၽႏ္ုပ္တင္ျပမည့္အခ်က္ကို သိရွိလာပါလိမ့္မည္။ ကြၽႏ္ုပ္မွီျငမ္းျပဳ ၍ တင္ျပလိုသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရအက္ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄ ၊ ပုိဒ္ခြဲ ၂၊ ပိုဒ္မခြဲငယ္ ၃ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္သည္ ဥပေဒျပဳရာ၌ သူတစ္ဦး၏ ဘာသာေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ၎၏ပစၥည္းစီမံခန္႔ခြဲမႈတစ္စံုတစ္ရာကို ထိခိုက္ ေစရန္ ျပ႒ာန္းခြင့္မရွိဆိုသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဥပေဒၾကမ္းကို ဖတ္႐ႈ ေလ့လာမည္ဆိုပါက ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူ ေယာက်္ားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ ထားေၾကာင္း ေပၚလြင္ထင္ရွားပါသည္။ ဤဥပေဒမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္သူေယာက်္ား၏မူလလိုက္နာရသည့္ ဥပေဒမွ လံုးဝေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ မူဆလင္ဥပေဒအရ ေယာက်္ားေသဆံုးလွ်င္ က်န္ရစ္သူဇနီးက က်န္ရစ္သည့္ အေမြပံုတြင္(ႏွစ္ျပား)ရွစ္ပံုတစ္ပံုရ၍ က်န္(ဆယ့္ေလးျပား) ရွစ္ပံုခုနစ္ပံုကို သားသမီးမ်ားအား ခြဲေဝေပးသည္။ ထို႔အျပင္ ¤င္းမေသမီ ¤င္းပိုင္ပစၥည္း၏ သံုးပံုတစ္ပံုကို ေသတမ္းစာေရးခြင့္ရွိၿပီး က်န္သံုးပံုႏွစ္ပံုကို မူဆလင္အေမြခန္းတရားအရ အေမြဆိုင္မ်ားကို ခြဲေဝေပးသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဤဥပေဒၾကမ္းသည္ ထိုသူ၏ ပစၥည္းစီမံခန္႔ခြဲမႈကို ထိခိုက္ေစပါသည္။   ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို ယူလိုက္သည္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက်္ားအဖို႔ မိမိႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ မူလဥပေဒကို လံုးဝ ဆံုး႐ႈံးရၿပီး ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒကသာ လႊမ္းမိုးသြားသည့္သေဘာ ျဖစ္ေနပါသည္။

ဦးသိန္းေမာင္၊ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ။ ။နာယကႀကီးခင္ဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီတြင္ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနႏွင့္ လႊတ္ေတာ္က လက္ခံလာေစရန္ ႀကိဳးစား၍တင္ျပပါမည္။ လႊတ္ေတာ္က ယခု ကဲ့သို႔ေသာဥပေဒမ်ိဳးကို ျပ႒ာန္းႏိုင္သည္မွာ လႊတ္ေတာ္၏လုပ္ပိုင္ခြင့္အတြင္း intra vires က်ေရာက္ပါသည္။ ဤဥပေဒၾကမ္းသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ သူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ခြဲျခားဆက္ဆံရန္မဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔တိုင္းျပည္ရွိ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမမ်ားကို ဖိႏွိပ္ခြဲျခားဆက္ဆံေနျခင္းမွ ကယ္တင္ႏိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဤဥပေဒၾကမ္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္က လက္ထပ္ ေပါင္းသင္းခဲ့လွ်င္ ျမန္မာဓေလ့ထံုးထမ္းဥပေဒကို လိုက္နာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမကိုျဖစ္ေစ၊ အျခားဘာသာဝင္မိန္းမကိုျဖစ္ေစ လက္ထပ္လိုက္သည္ႏွင့္ လင္ေယာက်္ားအဖို႔ ဇနီးသည္ႏွင့္ မိသားစုအတြက္ လင္ေယာက်္ား၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားရွိလာပါသည္။ ပစၥည္းခန္းမွာ လက္ထပ္ ၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚေစသည့္အေၾကာင္းအရာျဖစ္ပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္၏ဂုဏ္သေရ ရွိမိတ္ေဆြ ဦးေက်ာ္ဒင္၏ တင္ျပခ်က္ကို ျဖည့္စြက္တင္ျပရလွ်င္ ျမန္မာဗုဒၶ ဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္ထပ္မည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူေယာက်္ားသည္ ဤဥပေဒျဖင့္သာ လက္ထပ္ရမည္ဟု မဆိုလိုပါ။

ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေယာက်္ားက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္ထပ္သည့္အခါ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားေသာဥပေဒ အရ လက္ထပ္ႏိုင္ပါသည္။ ဟိႏၵဴ ၊ စစ္(ခ္္)ႏွင့္ ဂ်ိမ္းဘာသာဝင္တို႔ကလည္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမကို အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဥပေဒအရ လက္ထပ္ႏိုင္ပါသည္။ မဟာေမဒင္ဘာသာဝင္ေယာက်္ားကလည္း ျမန္မာဗုဒၶ ဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္မထပ္မီ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမက မဟာေမဒင္ ဘာသာသို႔ကူးေျပာင္းၿပီး လက္ထပ္ႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမက မဟာေမဒင္ဘာသာသို႔မကူးေျပာင္းလိုသည့္အခါ ယခုဥပေဒအရ လက္ထပ္ရန္ သာျဖစ္ပါသည္။ မဟာေမဒင္ဘာသာဝင္ေယာက်္ားက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမကို လက္ထပ္လိုက္သည့္ေနာက္ မဟာေမဒင္ဥပေဒကို လိုက္နာရမည္ေလာ၊ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒကိုလိုက္နာရမည္ေလာဟု အျငင္းပြားၾကလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္းဥပေဒ ကိုသာလိုက္နာရပါမည္။ ႏိုင္ငံ၏ဥပေဒlaw of the landကိုသာ လိုက္နာရပါမည္။ ယင္းမူမွာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ တြင္လည္း လက္ရွိလိုက္နာက်င့္သံုးေနေသာ ဥပေဒျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္ထပ္လွ်င္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒကို သာ လိုက္နာရမည္မွာ ခိုင္မာေသာ ဥပေဒမူျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္သူေယာက်္ားက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို တာဝန္မယူႏိုင္ဆိုျခင္းမွာ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့လွပါသည္။

ဥပမာႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္သည္ တစ္စံုတစ္ရာကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ ၍ ဒဏ္ေငြေဆာင္ရျခင္း၊ ပစၥည္းသိမ္းဆည္းခံရျခင္းမ်ား ရွိခဲ့လွ်င္ ၎သည္ ဘာသာျခားျဖစ္၍ ထိုသို႔လက္မခံႏိုင္ပါဟု ေျပာဆို၍မရႏိုင္ပါ။ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ မဟုတ္သူ ေယာက်္ားက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမတစ္ေယာက္ ကို လက္ထပ္လွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္အက်ိဳးဆက္မ်ား ဥပေဒအခြင့္အေရး မ်ားကို လက္မခံႏိုင္ဆိုပါက ယင္းမိန္းမကိုလက္ထပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ ရန္သာရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမကို လက္ထပ္ ၿပီးမွ မိမိကိုးကြယ္ရာ မဟာေမဒင္ဥပေဒကိုသာ လိုက္နာသင့္သည္ဟု ေလွနံႏွစ္ဖက္နင္း၍မရပါ။
စိန္ၾကည္ႏွင့္မအိ အထက္ျမန္မာျပည္စီရင္ထံုးအတြဲ၈၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၉၉ တြင္ ဆာခ်ား(လ္)ေဖာက္က လင္ေယာက်ာ္း၏ ဥပေဒကိုသာလိုက္နာ၍ ဇနီးမယား၏ ဥပေဒကိုမ်က္ကြယ္ျပဳရမည္ဆိုသည့္အခ်က္မွာ အက်ိဳး အေၾကာင္းခိုင္လံုေသာ ဥပေဒသမဟုတ္ပါ။ ၿဗိတိသွ်တရား႐ံုးမ်ားတြင္လည္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားသည့္ကိစၥမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ “lex loci contractus” ပဋိညာဥ္ျပဳရာေဒသ၏ဥပေဒ၊ law of the land” ယင္းႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒႏွင့္ သာ လိုက္နာဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ထို႔ေၾကာင့္အဂၤလန္တြင္ လက္ထပ္လွ်င္ အဂၤလိပ္ဥပေဒႏွင့္သာ လိုက္နာဆံုးျဖတ္ရမည္ဟုဆိုသည္။ ၄င္းတို႔၏ မူလဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာရန္မဟုတ္ေခ်။ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရ အက္ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၊ ပုဒ္မခြဲ ၂၊ ပုဒ္မခြဲငယ္ ၃ အရဟု တင္ျပခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္အေၾကာင္းမရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ ဤဥပေဒၾကမ္းႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ျခင္းမရွိေၾကာင္းတင္ျပပါသည္။

ေဒါက္တာေဒၚေစာစ၊ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ။ ။နာယကႀကီးရွင့္ ျမင့္မားခိုင္မာေသာ ဥပေဒတင္ျပခ်က္မ်ားကို ၾကားရၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရန္သာရွိပါေၾကာင္း။

ဦးေက်ာ္ဇံ (ရန္ကုန္)၊ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ။ ။ ဤဥပေဒၾကမ္း က သတိေပးလိုက္သည္မွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ေသာ ေယာက်္ား တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လာေရာက္ၿပီး ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမမ်ားကို မထိပါးေစရန္ႏွင့္ထိပါးလာပါက ဤဥပေဒကို တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာရမည္သာျဖစ္သည္ဟု အစရွိသည္အားျဖင့္ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္အသီးသီးတို႕ကဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကၿပီးေနာက္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ (၁၉၃၉ ခုႏွစ္ အက္ဥပေဒအမွတ္ ၂၄) ဟူ၍ ဦးစြာပထမ ျပ႒ာန္းထြက္ေပၚလာခဲ့ ပါသည္။

သို႔ပါ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၁၁/ ၂ဝ၁၄)ျဖင့္အမ်ား ျပည္သူဖတ္႐ႈေလ့လာၿပီး အၾကံဥာဏ္မ်ားေပးပို႔ႏိုင္ရန္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားျခင္း ဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း၊ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း၊ အေမြဆက္ခံျခင္းတို႔ႏွင့္သာသက္ဆိုင္ၿပီး လူမႈေရးသက္သက္သာျဖစ္၍ ဘာသာေရးႏွင့္ လံုးဝသက္ဆိုင္မႈမရွိေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ားကို ဖိႏွိပ္ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းမွ ကယ္တင္ရန္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမမ်ားကို မထိပါးေစရန္ႏွင့္ ထိပါးလာပါက ဤဥပေဒျဖင့္ အကာအကြယ္ျပဳရန္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုးကားေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါသည္။


(မွတ္ခ်က္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္၊ ပထမအထက္လႊတ္ေတာ္၏ မွတ္တမ္းမ်ား။ အတြဲ ၆ အမွတ္ ၅၊ ဆ႒မအႀကိမ္ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္၏ ပၪၥမအႀကိမ္ေျမာက္အစည္းအေဝး၊ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၆ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႕မွတ္တမ္းကို ကိုးကားပါသည္။)

သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...