Thursday, February 5, 2015

ယာဥ္ႏွစ္စီးတိုက္မႈ ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံႏွစ္ဦး



ယာဥ္ႏွစ္စီးတိုက္မႈ ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံႏွစ္ဦး



. ယာဥ္ကို ေပါ့ဆစြာ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ ယာဥ္ကုိ အရမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိၾကပါသည္။  ဤအမႈမ်ိဳးတြင္ ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးတည္း၏ ေပါ့ဆမႈ၊ သို႔မဟုတ္ အရမ္းျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးစလုံး၏ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သလား ဆိုသည္ကို စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ရန္ လုိပါသည္။  ယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးစလုံး၏ ေပါ့ဆမႈ ေၾကာင့္၊ သို႔မဟုတ္ အရမ္းေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ရသည္ဟု ယူဆသည့္အခါ ယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးစလုံးကို တရားခံမ်ားအျဖစ္ အမႈတစ္မႈတည္း တြင္ပင္ တရားစြဲဆို တင္ပို႔ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။

. ယင္းသုိ႔ တစ္မႈတည္းတြင္ပင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးကို တရားခံ(၂)ဦးအျဖစ္ ပူးတြဲ တရားစြဲဆို၍ စစ္ေဆးသည့္အခါတြင္ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦးက အျပစ္ပုံခ် ထြက္ဆိုေလ့ ရွိတတ္ၾကမည္မွာ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွန္တရားကို စိစစ္ရန္ ခက္ခဲမည္ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။  ထို႔ျပင္ ထိုသို႔ တရားခံ (၂)ဦးကို တစ္မႈတည္း ေပါင္းရုံး၍ တရားစြဲတင္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္းသည္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထုံးဥပေဒ ႏွင့္ ညီမညီ စိစစ္ၾကည့္ရန္ လိုမည္ျဖစ္ပါသည္။

. ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထုံးဥပေဒ ပုဒ္မ ၄(၁)(က) တြင္ __"ျပစ္မႈ ဆိုသည္မွာ တည္ဆဲ တရားဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္အရ ျပစ္ဒဏ္ ထိုက္သင့္ေသာ ျပဳလုပ္မႈ၊ သို႔မဟုတ္ ပ်က္ကြက္မႈကို ဆိုသည္"ဟု ျပ႒ာန္းထားၿပီး၊ ပုဒ္မ ၄(၂)တြင္ ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို ရည္ညႊန္းသည့္ စကားလုံးမ်ားတြင္ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ပ်က္ကြက္မႈ မ်ားလည္း အက်ဳံး၀င္သည္။  ထို႔ျပင္ ဤဥပေဒတြင္ အသုံးျပဳ၍ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒတြင္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုထားၿပီး၊ ဤဥပေဒ၏ ေရွ႕ပိုင္းတြင္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုမထားေသာ စကားလုံးမ်ားႏွင့္ စကားရပ္မ်ား အားလုံးတို႔သည္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒတြင္ ဖြင့္ဆိုထားသည့္ အတိုင္း အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္"ဟု ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

. ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂ တြင္ __ "ေရွ႕ေနာက္စကား တို႔၌ ဆန္႔က်င္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေပၚေပါက္လွ်င္ ဤျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒ၏ အပိုင္းတိုင္း၌ ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို ရည္ညႊန္းေသာ စကားမ်ားသည္ ဥပေဒႏွင့္ မညီေသာ ပ်က္ကြက္မႈမ်ား ႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္သည္"ဟု ျပ႒ာန္းထား ပါသည္။

. "ျပဳလုပ္မႈ" ဆိုသည့္ စကားရပ္သည္ စိတ္တြင္ ျဖစ္ေပၚသည့္ အတိုင္း ကိုယ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ျခင္းကို ျပဳလုပ္မႈဟု အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ၿပီး "ပ်က္ကြက္မႈ" စကားရပ္သည္ ဥပေဒအရ ျပဳလုပ္ရန္ ပ်က္ကြက္မႈဟု အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ပါသည္။

. ယာဥ္(၂)စီး တိုက္မႈျဖစ္လွ်င္ တစ္စီးက တစ္စီးကို တိုက္ျခင္းလား (သို႔မဟုတ္) တစ္စီးႏွင့္ တစ္စီး ပြတ္ေရွာင္ရာမွ ထိခိုက္မိျခင္းလား၊ ဆန္႔က်င္ဘက္မွ ေမာင္းႏွင္လာရင္း ရင္ဆိုင္ တိုက္မိျခင္းလား၊ ပြတ္ေရွာင္ရာမွ ထိခိုက္မိျခင္းလား ဆိုေသာ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပုံျဖစ္နည္းကို စူးစမ္း ေလ့လာရပါသည္။  ရင္ဆိုင္ တိုက္မိၾကလွ်င္ မည္သည့္ယာဥ္က မည္သည့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကို ေဖာက္ဖ်က္ သနည္း၊ ယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးစလုံး၏ အမွားေၾကာင့္လား စသည္ျဖင့္ ဆက္လက္ ေတြးေတာ စူးစမ္းရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

. ေမာင္းေနေသာ ယာဥ္ႏွစ္စီး တိုက္မိၾကလွ်င္ မည္သည့္ ယာဥ္ေမာင္း၏ ေပါ့ဆမႈ၊ သို႔မဟုတ္ အရမ္း ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ရသည္ကို စုံစမ္း ေဖာ္ထုတ္ရန္ ခက္ခဲပါသည္။  ရွင္းလင္း ထင္ရွားသည့္ အခ်က္မွာ အတိုက္ခံရေသာ ယာဥ္သည္ ရပ္ေနေသာ ယာဥ္ျဖစ္လွ်င္ ထိုယာဥ္ကို ၀င္တိုက္သည့္ ယာဥ္ေမာင္း၏ အမွားပင္ ျဖစ္ပါမည္။  ေမာင္းေနေသာ ယာဥ္ႏွစ္စီး အနက္ တစ္စီးက အတုိက္ခံရ၍ ယာဥ္ႏွင့္ ယာဥ္ေပၚပါသူမ်ား ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈ၊ ေသဆုံးမႈ ရွိခဲ့လွ်င္ ယာဥ္ႏွစ္စီး ေပၚပါလာေသာ သက္ေသမ်ားကို စစ္ေဆးၾကရပါသည္။  အခ်ိဳ႕သက္ေသမ်ားက အမွန္အတိုင္း ေျပာေသာ္လည္း၊ အခ်ိဳ႕မွာ အမွန္အတိုင္း မေျပာတတ္ ၾကပါ။  ဘက္လိုက္ ေျပာဆိုမႈမ်ားလည္း ရွိတတ္ ပါသည္။  ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ မည္သည့္ယာဥ္က အရမ္း ေမာင္းသည္၊ သို႔မဟုတ္ ေပါ့ဆစြာ ေမာင္းသည္ကို စဥ္းစား ခ်င့္ခ်ိန္ရန္ အထူး လိုအပ္ပါသည္။  သို႔အတြက္ စုံစမ္း စစ္ေဆးသူ ရဲအရာရွိ မ်ားအေနျဖင့္ အမႈ(၂)မႈ ခြဲ၍ စုံစမ္းစစ္ေဆးမွ သာလွ်င္ ပိုမို ျပတ္သားစြာ သုံးသပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။  အမႈကို (၂)မႈ ခြဲ၍ တင္မည္၊ သို႔မဟုတ္ တစ္မႈတည္းတြင္ တရားခံ တစ္ဦးတည္း ကိုသာ တရားစြဲတင္မည္ ဆိုသည္ကို ဆုံးျဖတ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

. ယာဥ္တိုက္မႈတိုင္းကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ (ယာဥ္ထိန္းရဲ) အရာရွိက တရားလို ျပဳလုပ္ တုိင္တန္း၍ အမႈကို စုံစမ္း စစ္ေဆးရာ၌ ယာဥ္ေပၚပါသူမ်ားကို တရားလိုျပ သက္ေသအျဖစ္ တရား႐ုံးသို႔ တင္ျပ ရပါသည္။  တရားလိုျပ သက္ေသ ဆိုသည္မွာ တရားခံ ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း သာမန္အားျဖင့္ သက္ေသခံ ရမည့္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းတရားခံ တစ္ဦး အတြက္သာ တရားလိုျပ သက္ေသက တရားလိုျပ သက္ေသအျဖစ္ သက္ေသခံမည္ ျဖစ္ပါသည္။  ယာဥ္ေမာင္း တရားခံ(၂)ဦး အတြက္ တစ္မႈတည္းတြင္ပင္ တရားလိုျပ သက္ေသအျဖစ္ အစစ္ခံလွ်င္ သက္ေသခံခ်က္ မ်ားတြင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈ မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚမည္မွာ သဘာ၀ က်ပါသည္။  ထို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈ တစ္မႈတြင္ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံ(၂)ဦး အတြက္ တရားလိုျပ  သက္ေသ တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္း ရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။  ထိုအမႈမ်ိဳးတြင္ တရားခံ တစ္ဦးအတြက္ တရားလိုျပ သက္ေသစာရင္းက တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ၿပီး၊ အျခား တရားခံ တစ္ဦးအတြက္ တရားလိုျပ သက္ေသ စာရင္းက ေနာက္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္မွသာလွ်င္ တရားစြဲ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္သည့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕က မိမိ တရားစြဲတင္သည့္ အမႈကို ေအာင္ျမင္သည့္ ယုတၱိအိမ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

. တရား႐ုံးသို႔ အမႈေရာက္လာလွ်င္ အမႈစစ္ တရားသူႀကီးက တရားလိုျပ သက္ေသ မ်ားကို စစ္ေဆးၿပီးေနာက္ တရားခံအေပၚ ယာဥ္တုိက္မႈ ပုဒ္မမ်ား (ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၇၉၊ ပုဒ္မ ၃၃၇၊ ပုဒ္မ ၃၃၈၊ ပုဒ္မ ၃၀၄-က) အနက္ ပုဒ္မ တစ္ခုျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ပုဒ္မ(၂)ခုျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ပုဒ္မ (၃)ခုႏွင့္ ျဖစ္ေစ တစ္မႈတည္းတြင္ စြဲခ်က္(၃)ရပ္ ထက္မပိုေသာ စြဲခ်က္မ်ားျဖင့္ တရားခံ အေပၚ စြဲခ်က္တင္ ရပါသည္။  စြဲခ်က္ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထုံး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၂၁ ၌ __
(၁)     ဤဥပေဒအရ စြဲခ်က္တိုင္းတြင္ တရားခံကို မည္သည့္ ျပစ္မႈႏွင့္ စြဲဆိုသည္ကို ေဖာ္ျပ ပါရွိေစရမည္။
(၂)     ျပစ္မႈကို ျပ႒ာန္းသည့္ ဥပေဒတြင္ ထိုျပစ္မႈကို အမည္ တစ္စုံတစ္ရာ သီးျခား ေခၚေ၀ၚလွ်င္ ၎ျပစ္မႈကို ၎အမည္ႏွင့္သာ ေဖာ္ျပရမည္။
(၃)     ျပစ္မႈကို ျပ႒ာန္းသည့္ ဥပေဒတြင္ ၎ျပစ္မႈကို အမည္ တစ္စုံတစ္ရာ သီးျခား ေခၚေ၀ၚျခင္း မရွိခဲ့လွ်င္ တရားခံ အျဖစ္ျဖင့္ ၎အေပၚ မည္သည့္အခ်က္ႏွင့္ စြဲဆိုထားေၾကာင္း သိသာႏိုင္ရန္ ထိုျပစ္မႈ၏ သေဘာ အဓိပၸာယ္ ပိုင္းျခားခ်က္ကိုသာ ေဖာ္ျပရမည္။
(၄)     စြဲခ်က္တြင္ က်ဴးလြန္သည္ ဆိုေသာ ျပစ္မႈမွာ မည္သည့္ ဥပေဒႏွင့္ ထိုဥပေဒပါ မည္သည့္ ပုဒ္မကို က်ဴးလြန္ခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ပါရွိေစရမည္။
(၅)     စြဲခ်က္တင္သည္ ဆိုသည့္ အခ်င္းအရာသည္ စြဲဆိုထားသည့္ အမႈ၌ စြဲဆိုထားေသာ ျပစ္မႈေျမာက္ ေအာင္ ဥပေဒအရ လုိအပ္သည့္ အခ်က္ အရပ္ရပ္ ျပည့္စုံသည္ဟု ဆိုရာေရာက္သည္ ဟု ျပ႒ာန္းထား ပါသည္။

. အထက္ေဖာ္ျပပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ အမႈ စစ္ေဆးသည့္ တရားသူႀကီးသည္ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံ တစ္ဦးအေပၚ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ပုဒ္မ ၂၇၉၊ ပုဒ္မ ၃၃၇၊ ပုဒ္မ ၃၃၈၊ ပုဒ္မ ၃၀၄-က ပါ ျပစ္မႈျဖင့္ စြဲခ်က္တင္ ႏိုင္ေလာက္သည့္ ျမင္သာေသာ အခ်က္မ်ား ရွိ၊မရွိကို တစ္စုတစ္စည္း တည္းေသာ တရားလိုျပ သက္ေသမ်ားကို စစ္ေဆးၿပီးမွ သာလွ်င္ စဥ္းစား ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။  ယာဥ္ေမာင္း (၂)ဦးကို တစ္မႈတည္းတြင္ပင္ ပူးတြဲ စစ္ေဆးလွ်င္ ကြဲျပားျခားနားသည့္ တရားလိုျပ သက္ေသမ်ား၏ ထြက္ခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ မည္သည့္ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံ တြင္ မည္သည့္ ျပစ္မႈ ေပၚေပါက္သည္၊ သို႔မဟုတ္ မည္သည့္ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံတြင္ ျပစ္မႈ မေပၚေပါက္ ဆိုျခင္းကို ခြဲျခားသိရွိ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။  သို႔အတြက္ တရား႐ုံးမ်ားသို႔ ယာဥ္ေမာင္း တရားခံ (၂)ဦးကို တစ္မႈတည္းတြင္ ပူးတြဲ စြဲဆိုလာလွ်င္ (၂)မႈခြဲ၍ စစ္ေဆးစီရင္မွသာ အထက္ပါ က်င့္ထုံး ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမည္ ျဖစ္ပါသည္။

. ျပစ္မႈဆိုင္ရာ အယူခံမႈ အမွတ္ ၂၆၀/၉၇ တြင္ တရား႐ုံးခ်ဳပ္က ေအာက္ပါအတုိင္း သုံးသပ္ လမ္းညႊန္ ထားပါသည္ __
"ဆန္႔က်င္ဘက္မွ ေမာင္းလာေနေသာ ကား၏ ေရြ႕လ်ားမႈကို ၾကည့္၍ ရပ္ေနေသာ ကားက ျပန္ေမာင္း ထြက္သင့္မသင့္ စဥ္းစား ခ်င့္ခ်ိန္ရမည္မွာ ျပန္ေမာင္းထြက္သည့္ ကားေမာင္းသူ၏ သတိ သမၸဇဥ္တြင္ မူတည္သည္။  ေရွ႕မွလာသည့္ ကားႏွင့္ မလြတ္ႏိုင္လွ်င္ ရပ္ေနရာမွ ေမာင္းထြက္ လိုက္ျခင္းသည္ ၎အဖို႔ မဆင္မျခင္ ျပဳရာ ေရာက္သည္။  စိုး၀င္း၏ ထြက္ခ်က္အရလည္း တစ္ဘက္မွ ေမာင္းလာသည့္ စည္ပင္အဖြဲ႕ ပိုင္ ကားက ဆိုက္ကားကို ေက်ာ္ၿပီး သူ႕ယာဥ္ေၾကာ သူ ျပန္၀င္ခ်ိန္တြင္ ၎၏ ဒိုင္နာကားကို လြတ္မည္ အထင္ျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ ေမာင္းထြက္လိုက္ ရာမွ တစ္ဘက္ရွိ စည္ပင္အဖြဲ႕ပိုင္ ကားႏွင့္ ပြတ္ထိမိသည္ဟု ေပၚလြင္သည္။  ဤစီရင္ခ်က္ မၿပီးဆုံးမီ ေဖာ္ျပ မွတ္ခ်က္ျပဳလိုသည္မွာ မူလ႐ုံးသို႔ သက္ဆိုင္ရာ ရဲတပ္ဖြဲ႕က တိုက္မိသည့္ ယာဥ္(၂)စီးလုံးမွ ယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးစလုံးကို အမႈ တစ္မႈတည္းတြင္ တရားခံ (၂)ဦး အျဖစ္ ပူးတြဲ စြဲဆိုျခင္းေၾကာင့္ တရား႐ုံး အေနျဖင့္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြ စိစစ္ရာတြင္ အခက္အခဲ ရွိသည္ ဆိုျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။  အန္၀ါခန္ ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ အမႈ (၁၉၅၂ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ တရားစီရင္ထုံးမ်ား (တရားလႊတ္ေတာ္)၊ စာ-၃၃၁) တြင္ ယာဥ္ကို မဆင္မျခင္၊ သို႔မဟုတ္ အရမ္းမဲ့ ေမာင္းမႈ မ်ား၌ ယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးစလုံး ေပါ့ဆသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ၎တို႔ ႏွစ္ဦးက တစ္ဦးကို တစ္ဦး အျပစ္ပုံခ် ေနၾကလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ အမႈတစ္မႈ တည္း၌ ထိုယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးကို တရားခံအျဖစ္ ပူးတြဲ မစြဲဆိုသင့္ ေၾကာင္း စီရင္ ထုံးဖြဲ႕ထားသည္ကို သတိခ်ပ္ သင့္သည္။  ယာဥ္ေမာင္းသူ ႏွစ္ဦးစလုံး၏ မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈ ေၾကာင့္ ခရီးသည္ႏွင့္ ယာဥ္ကို ထိခိုက္ေစသည္ဟု သံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရွိလွ်င္ ထိုယာဥ္ေမာင္း ႏွစ္ဦးကို တရားခံ တစ္ဦးစီအျဖစ္ ခြဲ၍ (၂)မႈခြဲၿပီး စစ္ေဆး စီရင္ရန္ ျဖစ္သည္။  ထိုအမႈ (၂)မႈကို တစ္ၿပိဳင္တည္း တစ္႐ုံးတည္းတြင္ စစ္ေဆး စီရင္မွသာလွ်င္ မည္သည့္ တရားခံက မွန္သည္၊ မွားသည္ကို ျပတ္သားစြာ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။  သို႔အတြက္ စည္ပင္ အဖြဲ႕ပိုင္ ကားေမာင္းသူ မိုးသူ၏ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ဒိုင္နာ ကားေမာင္းသူ စိုး၀င္း၏ ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ စည္ပင္ကားႏွင့္ ဒိုင္နာကား ပြတ္မိရာမွ ဒိုင္နာကားတြင္ စီးလိုက္လာသူ ဦးထြန္းဟန္၏ လက္၀ဲဘက္ လက္ဖ်ံ႐ိုး က်ိဳးသည့္ ဒဏ္ရာ ရရွိျခင္း ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ မူလ႐ုံး၏ သုံးသပ္ခ်က္မွာ မွားယြင္းမႈ မရွိေခ်။"

. သို႔အတြက္ ဤမွ ေနာင္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ယာဥ္တိုက္မႈ မ်ား၌ ယာဥ္ေမာင္းသူ (၂)ဦးစလုံး၏ ေပါ့ဆမႈ၊ သို႔မဟုတ္ အရမ္းေမာင္းႏွင္မႈ ေၾကာင့္ ယာဥ္ထိခိုက္မႈ၊ ယာဥ္ေပၚပါသူ အခ်ိဳ႕ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရမႈ၊ ေသဆုံးမႈမ်ား ရွိသည္ဟု သံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရွိလွ်င္ ယာဥ္ေမာင္းသူ တရားခံ တစ္ဦးစီကို တစ္မႈစီ ခြဲ၍ တစ္႐ုံး တည္းသို႔ တရားစြဲ တင္ပို႔သင့္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါသည္။

တရားေရး၀န္ထမ္းတစ္ဦး


(တရားေရးဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၄)ပါ ဤေဆာင္းပါးကို ကူးယူ ေဖာ္ျပ မွ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)



သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...