Thursday, June 25, 2015

ဖြဲ႔စည္​းပုံအ​ေျခခံဥပ​ေဒျပင္ဆင္ေရး လႊတ္​​ေတာ္​ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား


ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးေဆြးေႏြး ေျပာၾကားခ်က္မ်ား

(၂၄-၆-၂ဝ၁၅၊ ေနျပည္ေတာ္)



သူရဦးေအာင္ကို (ကန္ပက္လက္မဲဆႏၵနယ္)



ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုသည္မွာ-
-ႏိုင္ငံတစ္ခု၏ မိခင္ဥပေဒ (Mother Law) ျဖစ္သည္။
-ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္ ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းထားေသာ ပင္မ ဥပေဒလည္း ျဖစ္သည္။
-ဥပေဒအားလံုး၏ အေခါင္အခ်ဳပ္ ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ကို ပံုေဖာ္ေပးသည့္ အဓိကအက်ဆံုး ဥပေဒႀကီးလည္း ျဖစ္သည္။
-ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ (ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာ မ႑ိဳင္သံုးရပ္)ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား အၾကား ခ်ဳပ္ဆို ထားေသာ ပဋိဥာဥ္ စာခ်ဳပ္ႀကီးလည္း ျဖစ္သည္။ ၄င္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို မည္သို႕စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မည္။ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး စသည္တို႕အား မည္သို႕ကာကြယ္ေပးမည္ကို အာမခံမည့္အခ်က္မ်ား ပါဝင္သည္။
ယေန႕ကမၻာတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ (၃)မ်ဳိးရွိသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
-ျပင္ဆင္ရန္ လြယ္ကူေသာ အေျခခံ ဥပေဒ၊
-ျပင္ဆင္ရန္ခက္ခဲေသာ အေျခခံ ဥပေဒ၊
-ျပင္ဆင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာ အေျခခံဥပေဒတို႕ ျဖစ္ပါသည္။

၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ ျပင္ဆင္ရန္ လြန္စြာခက္ခဲေသာ ျပင္ဆင္၍မရႏိုင္ေသာ ဥပေဒျဖစ္ရာ တင္းမာလြန္းေသာ ဥပေဒဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုသည္မွာ ပုထုဇဥ္လူသားတို႕ ေရးဆြဲထားေသာ ဥပေဒျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ထာဝရ မွန္ကန္ေနမည့္ ပရမတၴ သစၥာတရား မဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအထိသာ မွန္ကန္ႏိုင္မည့္ သမုတိသစၥာတရားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ဥပေဒ ေၾကာင့္ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အမိန္႕ေပး၊ အမိန္႕ခံ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္မွာ ဒီမို ကေရစီစနစ္သို႕ ေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႀကီး ႏွင့္ တကြ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားလည္း ေပၚထြန္းလာခဲ့ပါသည္။ ျပည္ေထာင္ စုအစိုးရႏွင့္ လက္ေအာက္ခံ အစိုးရ အဆင့္ဆင့္လည္း ေပၚထြန္းလာခဲ့ပါသည္။ အထိုက္အေလ်ာက္ ပြင့္လင္း ျမင္သာေသာ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံသစ္ကို တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ ျပည္သူတို႕ ေက်နပ္အားရခဲ့ပါသည္။ သို႕ျဖစ္ ၍ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ျခင္းအေပၚ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ရွိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ေသာ္ ပုထုဇဥ္လူသားတို႕ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ဥပေဒျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထာဝရ မွန္ကန္တည္ျမဲေနမည့္ ဥပေဒေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ယေန႕ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘက္ေပါင္းစံုတြင္ လ်င္ျမန္ေသာ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲေနသည္ကို သတိျပဳမိၾကမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ သက္တမ္းအားျဖင့္ မၾကာျမင့္ေသးေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲေနေသာ ေခတ္ကာလ အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ေအာင္ အေျခခံဥပေဒကို က်ယ္ျပန္႔စြာ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ျပည္သူတို႕က လိုလား ေတာင္းဆိုေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ေခတ္သစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို (၆)ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီးေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူ႕ဆႏၵႏွင့္အညီ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ပါက-
-အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ႏွင့္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္ လြန္စြာ ခက္ခဲႏိုင္ပါသည္။
-အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္ ေရးဆြဲလက္မွတ္ ေရးထိုးရန္ပင္ ခက္ခဲႏိုင္ပါသည္။
-ႏိုင္ငံသားမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ေတာင္းဆိုေနၾကေသာ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရွိ ေသာ၊ တန္းတူညီမွ်ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး တည္ေထာင္ႏိုင္ေရးမွာလည္း အလွမ္း ကြာေနမည္ျဖစ္ပါသည္။
-ျပည္သူတို႕အတြက္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ အာမခံခ်က္ အျပည့္အဝ ေပးႏိုင္ေသာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးသည့္ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာရန္ကလည္း အလွမ္းေဝးေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
-တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ အားနည္းေနပါက ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလ်ာ့ပါးေရး၊ အမ်ဳိးသားေရး ေမွ်ာ္မွန္း ခ်က္သည္လည္း ေမွးမွိန္ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
-ထို႕ေၾကာင့္ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပင္ဆင္ရန္သည္ အမ်ဳိးသားေရး ေတာင္းဆိုမႈ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အေလးအနက္ တင္ျပလိုပါသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၆ဝ၊ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)တြင္ ''သမၼတေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ေရးအဖြဲ႕ တစ္ဖြဲ႕စီက ဒုတိယ သမၼတ တစ္ဦးစီကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားထဲမွ ျဖစ္ေစ ေရြး ခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ရမည္''ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ၏ အသက္၊ ဒီမိုကေရစီ၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ပါသည္ ခက္မသံုးျဖာ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ၏ မူလပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံသား၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ကိုယ္စား အာဏာ မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္တြင္ တာဝန္ခြဲကာ ထမ္းေဆာင္ၾကမည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ၄င္း တို႔ကိုယ္တိုင္ ဆႏၵမဲေပး ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ လိုျခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္လြတ္ မခံလိုၾကပါ။

ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ျခင္းသည္ ၄င္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ပါဝင္ ဖြဲ႕စည္းမည့္ အာဏာမ႑ိဳင္ ႀကီး သံုးရပ္အေနျဖင့္ ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားကို မ်က္ႏွာမူ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ျဖစ္ပါ သည္။ အေရြးခ်ယ္ခံ ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားကို မ်က္ကြယ္ျပဳ ႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မွစ၍ ဒီမိုကေရစီ ႐ိုက္ခ်ဳိးျခင္း ခံခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိး စီးပြားမွာလည္း ေခ်ာင္ထိုးျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ထိပ္တန္းအဆင့္ ႏုိင္ငံဘဝမွသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအနည္းဆံုး ဆင္းရဲသားႏုိင္ငံ ဘဝသို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည္ကို သမိုင္း သင္ခန္းစာ ယူသင့္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းႏွင့္အတူ အာဏာမ႑ိဳင္ သံုးရပ္တြင္ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအစား အထက္မွ ခန္႔အပ္ တာဝန္ေပးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး တာဝန္ေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံသည္ ဘက္ေပါင္းစံု ခြၽတ္ျခံဳက်ခဲ့ပါသည္။

-ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယ သမၼတမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳသည္ (ပုဒ္မ- ၅၇)
-ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ တစ္ဝန္းလံုးတြင္ ႏုိင္ငံသားအားလံုး၏ အထြတ္အထိပ္ ေနရာ ရရွိသည္(ပုဒ္မ-၅ဝ)
-ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ျဖစ္သည္(ပုဒ္မ-၁၆)
ေဖာ္ျပပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ အႏိႈင္းမဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အဆင့္အတန္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္ကို အထူးသတိ ခ်ပ္သင့္ပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနရာ အဆင့္မ်ဳိးတြင္ ျပည္သူကေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုသာ တာဝန္ ေပးအပ္သင့္ပါသည္။ အင္အား ၅ဝဝ ခန္႔ရွိေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အေရြးခ်ယ္ခံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတြင္ အလႊာေပါင္း စံုမွ တတ္သိပညာရွင္မ်ား ပါဝင္ေနရာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသူ မ်ားစြာ ပါဝင္မည္ကို သံသယမျဖစ္သင့္ပါ။ သို႔ျဖစ္၍ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ျခင္းခံရေသာ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ သာ ခန္႔အပ္ တာဝန္ ေပးသင့္ေၾကာင္း အေလးအနက္ တင္ျပလိုပါသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကို အမွန္တကယ္ ေရြးခ်ယ္ရမည္ ဆိုပါက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကို ျပည္သူက တိုက္႐ိုက္ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ေသာစနစ္ က်င့္သံုးသင့္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း အၾကံျပဳ တင္ျပလိုပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၆ဝ၊ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)ျပ႒ာန္းခ်က္ ျဖစ္ေသာ ''သမၼတေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ေရး အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕စီက ဒုတိယသမၼတ တစ္ဦးစီ ကို လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားထဲမွ ျဖစ္ေစ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ရ မည္''ဟု ျပ႒ာန္းခ်က္ကို လံုးဝ ပယ္ဖ်က္သင့္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွသာ ေရြးခ်ယ္တာဝန္ ေပးအပ္သင့္ပါေၾကာင္း အေလးအနက္ အၾကံျပဳ တင္ျပအပ္ပါသည္။


ဦးသိန္းထြန္းဦး (အမရပူရမဲဆႏၵနယ္)



ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၄၃ဒသမ၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္းက လက္မွတ္ ေရးထိုးၿပီး ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီ ကိုယ္စားျပဳ ေရြးခ်ယ္ခံ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းေဇာ္ တင္သြင္းေသာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းပါ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က)ႏွင့္ (ခ)တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ျပင္ဆင္ ခ်က္ကို ေထာက္ခံ ေဆြးေႏြးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆(က)ႏွင့္ (ခ)တို႔ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ယခုျပင္ဆင္ရန္ တင္ျပခ်က္မွာ လက္ရွိ ပကတိအေနအထား အရ ျဖစ္သင့္ေသာ အေျခအေနကို အဘက္ ဘက္မွ တြက္ဆ၍ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ ေဆာင္ရြက္ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သင့္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ျပင္ဆင္ရာတြင္ အားလံုး တညီတညြတ္တည္း သေဘာ တူညီမႈ ရရွိေရးမွာ ရႏိုင္လွ်င္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေသာ္လည္း မရႏိုင္လွ်င္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစု၏ ဆႏၵကို ရာခိုင္ႏႈန္း တစ္ခုအရ ခြင့္ျပဳေပးႏိုင္ခြင့္၊ သတ္မွတ္ေပးႏိုင္ခြင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီဟု ေဆြးေႏြး တင္ျပအပ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆(က)၏ ျပင္ဆင္ခ်က္တြင္ ပါဝင္သည့္ 'တက္ေရာက္ခြင့္ရွိေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၏ ၇ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေအာက္ မေလ်ာ့ေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူ လက္ခံၿပီးေနာက္'ဆိုေသာ စာသားကို လက္ခံသင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပ အပ္ပါတယ္။

ဆက္လက္၍ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ဆိုရာတြင္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဆႏၵမဲ မေပးႏိုင္သူေတြ၊ ဆႏၵမဲ မေပးမိသူေတြ၊ ဆႏၵမဲ ေပးရန္ ပ်က္ကြက္သူေတြဟာ အလိုအေလ်ာက္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပဳသူမ်ား အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြား သည္ကို သတိခ်ပ္ရန္ အထူး လိုအပ္ပါတယ္။


ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္တင္စိုး (တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)



ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြ႕ဲစည္းပံု အေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ပုဒ္မ ၅၉(ဃ)ႏွင့္ ပုဒ္မ၅၉(စ)တို႔ အေပၚ ေဆြးေႏြးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂ဝ(စ) အရ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ရန္ အဓိက တာဝန္ရွိပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ကိစၥရပ္မ်ားတြင္လည္း အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ပါဝင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္လည္း ၂ဝ၁၅ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၈ ရက္ တြင္  CNA သတင္းဌာနကုိ လက္ခံေတြ႕ဆံု၍ တပ္မေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးတာဝန္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အေရးေပၚ အေျခအေန၊ တပ္မေတာ္၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ 'ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရွိရင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္စရာ ရွိတဲ့အခ်က္ေတြကုိ ျပင္ဆင္ဖို႕အတြက္ ဘာမွေျပာစရာ အေၾကာင္းမရွိေၾကာင္း၊ပါတီ စံု ဒီမိုကေရစီ စနစ္ စတင္တည္ေထာင္သည္မွာ ေလးႏွစ္အတြင္းရွိ၍ ႏုနယ္ေသးေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမိုင္းႏွင့္ တပ္မေတာ္ သမိုင္း ခြဲျခား၍ မရေၾကာင္း၊ သမိုင္း အေတြ႕အၾကံဳမ်ားအရ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားခ်ိန္တြင္ သြားသည့္စနစ္သည္ ခိုင္ မာရန္ လိုေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ လုပ္စရာ အခန္းက႑ အမ်ားႀကီးရွိေၾကာင္း၊ အားျဖည့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ တပ္မေတာ္က ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လိုရာဆြဲၿပီး ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ မၾကာခဏ ထြက္ေနက တည္ၿငိမ္မႈကုိ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္သြားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေသခ်ာခ်ိန္ဆၿပီးေတာ့မွ ျပင္လို႕ရေအာင္ ဥပေဒကုိ ေရးဆြဲစဥ္က လိုအပ္တဲ့ပုဒ္မမ်ား ထည့္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပင္သင့္သည့္ အခ်ိန္အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ၏ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စည္းလံုးညီညြတ္မႈတို႔အေပၚ မူတည္ေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ေျဖၾကားခဲ့မႈမ်ား ရွိခဲ့့ပါတယ္။

ယခု ေဆြးေႏြးမည့္ ပုဒ္မ ၅၉(ဃ)ကုိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ေဆြးေႏြးၾကမွာျဖစ္ပါ တယ္။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ကာကြယ္ေရးဆိုသည့္ စာသား ျပင္ဆင္လိုျခင္းအတြက္ ေထာက္ခံပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲျဖစ္သည့္ သမၼတက လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အဝရွိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ သမၼတမ်ား ဟာလဲ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား တာဝန္ခံရပါတယ္။ ႏိုင္ငံ့ ဦးေသွ်ာင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည့္သူႏွင့္ ၄င္း၏ မိသားစုမ်ားသည္ တိုင္းတစ္ပါး၏ ေက်းဇူးသစၥာ ခံေနရသူမ်ား ျဖစ္ပါက တိုင္းျပည္သည္လည္း သြယ္ဝိုက္ေသာ နည္းျဖင့္ ႏိုင္ငံျခား၏ လက္ ေအာက္ခံ ျဖစ္သြားမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားကုိ ဦးလည္မသုန္ ေဆာင္ရြက္မယ့္ ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ရပါမယ္။ ၄င္းအျပင္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုႀကီး၏ သံသယကင္းစြာျဖင့္ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ ရရွိၿပီး စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ အထူး လိုအပ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသား မ်ား ႏွင့္ တစ္နည္းတစ္ဖံု မပတ္သက္တဲ့၊ လံုးဝကင္းရွင္းတဲ့ သူျဖစ္မွသာလွ်င္ စီမံခန္႕ခြဲမႈအပိုင္း၌ သံသယကင္းရွင္းၿပီး ယံုၾကည္ ကိုးစားမႈ အျပည့္အဝ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အျပည့္အဝ ရရွိေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ သာမက မိသားစုဝင္မ်ား ျဖစ္ ေသာ ဇနီးသည္ႏွင့္ သားသမီးမ်ား၊ ၄င္းတို႔၏ဇနီး လင္သားမ်ားပါ သတ္မွတ္ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္ဖို႕လိုပါတယ္။ ယခုတင္ျပ ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ ပုဒ္မတစ္ခု ပုဒ္မခြဲႏွစ္ခု အနက္ ပုဒ္မ၅၉(ဃ)အား ေထာက္ခံပါေၾကာင္းႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ကုိ မူလ အတိုင္း ထားရွိၿပီး ျပင္ဆင္ရန္ မေထာက္ခံပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။


ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္-၃)



ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ေနရာမွာ ေရြးေကာက္ခံမွ မဟုတ္ဘူး။ ေရြးေကာက္ခံ မဟုတ္တာလဲ သမၼတေနရာ ေပးရ မယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒက်ယ္ျပန္႔မႈ သေဘာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေရွ႕တစ္မ်ဳိး၊ ေနာက္တစ္မ်ဳိး၊ သူ႔ဘက္မွာ တစ္မ်ဳိး၊ ကိုယ့္ဘက္မွာ တစ္မ်ဳိး လုပ္လို႔မရပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ လက္ရွိ ပုဒ္မ ၆ဝ ဟာဆိုလို႔ ရွိရင္ ဒီေရြးေကာက္ခံ ျဖစ္သူ အတြက္ေရာ၊ မျဖစ္သူ အတြက္ေရာ သမၼတေနရာ လမ္းဖြင့္ထားတဲ့အတြက္၊ လက္ရွိ အေနအထားကလည္း ေကာင္းေန တဲ့ အတြက္ ျပင္ဖို႔မလိုေၾကာင္း ဆက္လက္ တင္ျပလိုပါတယ္။

ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဟာ တပ္မေတာ္ တစ္ခုကသာ အာမခံတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း အားလုံးဟာ ဒီဥပေဒကို ဘယ္သူမွ အသိအမွတ္ မျပဳပါဘူး။ ဒါကိုသိရဲ႕သားနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးက တျခား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း ေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေနရတာပါ။ အလြန္ခက္ခဲတဲ့ အလုပ္ဆိုတာ၊ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံတဲ့ လူ ေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာ အလြန္ခက္ခဲတာ သိပါတယ္။ တပ္မေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ လိုအပ္တဲ့ စစ္ဘက္ေရး ရာ အေနနဲ႔ လုံျခံဳေရး၊ ကာကြယ္မႈေတြ လုပ္မွာပါပဲ။ သူ ေပးထားတဲ့တုတ္နဲ႔ သူ႔ကို ျပန္အ႐ိုက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၄၃ ၆ ျပင္ဆင္ေရးဟာ ဆိုလို႔ရွိရင္ သူ႔ဘက္က အဆင္သင့္ မျဖစ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပင္လို႔မရတာကို ဒါသူ႔ရဲ႕ အေနအ ထားနဲ႔ လက္နက္ကိုင္ရဲ႕ အေနအထားေတြ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္တြင္းစစ္ အေနအထားေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားလည္ရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။

၅၉(စ)နဲ႔ ပတ္သက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေရွ႕မီေနာက္မီရွိတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးႀကီး၊ ဘႀကီးေတြ ေျပာတာက ျမန္မာ ႏိုင္ငံဟာ ကြန္ျမဴနစ္ကို ရွမ္းအေရွ႕ေျမာက္မွာ အသည္းအသန္ တိုက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပီကင္းေရဒီယိုက ဥပေဒကို နာမည္တပ္ ၿပီး ဆဲပါတယ္။ ဖက္ဆစ္ဆန္ေသာ ေနဝင္းအစိုးရ ဆိုၿပီးေတာ့၊ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ တ႐ုတ္ အင္အားႀကီးဟာ ဒီကြန္ျမဴနစ္ကို ဗမာနဲ႔ အစိုးရနဲ႔၊ ဗမာတပ္နဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ တိုက္တဲ့အခါမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲကို By name တပ္ၿပီး ဆဲတာပါ။ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ မသိမသာ စြက္ဖက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီကြၽန္ေတာ္တို႔ KNU မွာ ျပည္ပက စြက္ဖက္တာ မသိမသာ စြက္ဖက္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီကြန္ျမဴနစ္ တိုက္ပြဲေတြမွာ ျပည္ပက အတိအလင္း စြက္ဖက္တာ ရွိပါတယ္။ျပည္တြင္း စစ္ႀကီးကိုေတာ့၊ ျပည္ပ နယ္ျခားေတြမွာရွိတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကလဲ ႏိုင္ငံျခား ၾသဇာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီစနစ္ေတြေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ အဖြဲ႕အစည္းဟာ ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ Fiber ရွိတာလဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားလည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၅၉(စ)ကို သူတို႔ဘက္က မျပင္ဘူး ဆိုလို ႔ရွိရင္လဲ လက္ခံေပးဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပလိုပါတယ္။


ဦးကြၽန္ခဲန္း (ခ်င္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္-၁)


ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပလိုတာကေတာ့၂ဝဝ၈ အေျခခံ ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ထက္ကေန ျပင္ ဆင္ေရးဆြဲတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ တပ္မေတာ္ အစိုးရလက္ထက္မွာ ေရးဆြဲတဲ့ဥစၥာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ က႑စုံ၊ အ လုံးစုံက ေနၿပီးေတာ့မွ ပညာရွင္ ေပါင္းစုံမ်ားကေန ေရးဆြဲတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီဟာကို အင္ဆင္ဒါအျဖစ္ တာ ဝန္ ခန္႔အပ္ထားတာ၊ တပ္မေတာ္ ထားရွိရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဒီအေျခခံ ဥပေဒဟာ တပ္မေတာ္တပ္သားေတြ တပ္ မေတာ္ရဲ႕ လက္စြဲဥပေဒလို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ့မွာ တပ္မေတာ္သားမ်ားရဲ႕အႀကီးအကဲဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊရဲ႕ မူပိုင္လို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ခံယူပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအကၡရာျဖစ္တဲ့ ဒီပုဒ္မ ၄၃၆(က)ကို ျပင္ဆင္လိုတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအေျခခံဥပေဒ မူပိုင္ျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊဆီမွာသြားၿပီးမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔  အဲ့လို အေျခအေန ျဖစ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မူဆြဲ ထားတဲ့ ဥပေဒဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ နည္းနည္း မစပ္ဟပ္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့မွ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ေလ့လာခိုင္းလို႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေန ၿပီးေတာ့မွ သူ႔ေမတၱာ၊ ေစတနာ ႏႈတ္ထြက္စကားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ခံယူၿပီးမွ ဒီဟာေတြကို ျပဳျပင္လို႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးကို ျပင္ဆင္လို႔ရမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီပုဒ္မ ၄၃၆ (က) ကို အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ဖို႔ရာအတြက္ အားလုံးကေန ဝိုင္းဝန္းၿပီးမွ ႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔ဆိုၿပီး တိုက္ တြန္းရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။



သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...