Monday, November 26, 2018

လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ မွားယြင္းသည္

ေျပလြင္ျမင့္

 လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိး ေဖာက္ ခံရျခင္းႏွင့္ ႀကီးေလးေသာ ျပစ္ဒဏ္ ထုိက္သင့္ႏုိင္ဖြယ္ရွိသည့္ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈမ်ား က်ဴးလြန္ခံရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေဘးအႏၲရာယ္က်ေရာက္လ်က္ရွိသည့္ အိမ္အကူမိန္းကေလးႏွစ္ဦးအေပၚ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈ၊ အမွန္တရားျမတ္ႏုိးမႈ အစရွိသည့္ေကာင္းမြန္ေသာ စိတ္ေစတနာ၊ မေလွ်ာ့ေသာဇဲြတို႔ျဖင့္ ၎၏ သတင္းအတတ္ပညာကို အသုံးျပဳ​၍ ကူကယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ျမင့္မားသည့္ Myanmar Now  သတင္းဌာနမွ သတင္းေထာက္ ခ်ဳပ္ကိုေဆြ၀င္းအား ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက အလ်င္အျမန္ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳခဲ့ၿပီး ျပည္သူႏွင့္အရပ္ဘက္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားက ႏွစ္ေထာင္း အားရ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္ေနခ်ိန္ တြင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူ႔အခြင့္ အေရးေၾကညာစာတမ္းႏွင့္ အေျခခံဥပေဒပါႏုိ္င္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ရန္ ရည္ရြယ္ဖဲြ႕စည္းထား သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသား လူ႔ အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္ မ်ားသည္ လူသားခ်င္းစာနာမႈႏွင့္ ယင္းတုိ႔၏ တာ၀န္ရွိမႈကို မ်က္ ကြယ္ျပဳရာေရာက္သည့္ ျပဳလုပ္မႈမ်ားအ ျပင္ ေျပျပစ္ေခ်ငံမႈႏွင့္ တာ၀န္ခံမႈ ကင္းမဲ့ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြရလဒ္တို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူအမ်ားစု၏ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမ်ား တြင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေ၀ဖန္ ျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ျခင္းခံေနရၿပီး ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္အခ်ဳိ႕ကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူေပးရန္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရသုိ႔ တုိက္တြန္းေၾကာင္း အ ဆိုကို  ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က တစ္ခဲနက္ အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားကို အႀကီးအက်ယ္ မေက်မနပ္ျဖစ္ရ သည့္ အဓိကအခ်က္မွာ အိမ္အ ကူမိန္းကေလးႏွစ္ဦးအေပၚ ရာဇ ၀တ္ျပစ္မႈမ်ားက်ဴးလြန္ခဲ့သည္ဟု ေကာက္ယူႏုိင္သည့္ ရဲတပ္ဖဲြ႕၏ အစီရင္ခံစာရရွိပါလ်က္တရားဥပ ေဒႏွင့္အညီ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းေစ ေရးထက္ ဥပေဒအျပင္အပ၌ ေငြ ေၾကးေပး၍ ညႇိႏႈိင္းေက်ေအးခဲ့ျခင္း ကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေနခဲ့သည့္ မွား ယြင္းေသာ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ လႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဤအ ခ်က္ကို အေလးထား၍ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါ သည္။

‘‘Criminal နဲ႔ သြားႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ပိတ္မထားပါ ဘူး။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတယ္ဆိုတဲ့ စာထဲမွာလည္း တရားမစဲြဘူးဆို တာမပါပါဘူး’’ဟု အဖဲြ႕၀င္ျဖစ္သူ ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးက ရွင္းျပ ခဲ့သည္။ အိမ္အကူမိန္းကေလး၏ လက္ဆစ္မ်ား အခ်ဳိးခံရျခင္း၊ ႏွာ ေခါင္းကိုဓားျဖင့္ အလွီးခံရျခင္း စသည္တို႔အတြက္ ဥပေဒ၏အ ကာအကြယ္ကို  ရယူႏုိင္ရန္ ေကာ္ မရွင္ကမည္သို႔ ၫႊန္ျပေပးခဲ့သည္ ဆုိေသာ အခ်က္မပါ၀င္ေခ်။ အ ဆိုပါရွင္းျပခ်က္အရ တရားစဲြရန္ မပိတ္ပင္ခဲ့ဘူးဆိုလွ်င္ မိန္းက ေလးႏွစ္ဦး ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ခံရ ျခင္းအားေငြေၾကးေပးေလ်ာ္သည္ မွာ မည္သည့္အတြက္ ျဖစ္ပါသ နည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိမည္ ျဖစ္သည္။

ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားသည္  ေကာ္မရွင္ဖဲြ႕စည္းျခင္း၏ ရည္ရြယ္
ခ်က္မ်ားကို ေသြဖည္ျပဳလုပ္ခဲ့႐ုံ မွ်မက ၎တို႔က ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ၌ပင္လွ်င္ အိမ္စာလုပ္မလာသည့္ေက်ာင္း သားကဲ့သို႔ သတင္းေထာက္၏ေမး ခြန္းမ်ားကို ေက်လည္ေအာင္ေျဖ ဆိုေပးႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္သူအမ်ားစု၏ မေက်နပ္မႈကို ျမင့္တက္ေစခဲ့ပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိး သား လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ သည္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္သည့္အ  ျပင္ ၎တို႔အားဥပေဒႏွင့္အညီ အ ေရးယူႏုိင္ရန္လည္း ခဲယဥ္းေနဆဲ အေျခအေန၌ ရွိေနေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား လူ႔ အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒကို ၂၀၁၄ မတ္လ ၂၈ ရက္တြင္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ (၂၁/၂၀၁၄) အျဖစ္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီးဥကၠ႒၊ ဒုဥကၠ႒ႏွင့္ ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားကို ယခင္ႏုိင္ငံေတာ္သမၼ တက ၂၀၁၄ စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္တြင္ ဖဲြ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသား လူ႔ အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၏ ရာထူးသက္တမ္းမွာ ငါးႏွစ္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အဖဲြ႕၀င္မ်ားသည္ တစ္ ဆက္တည္း ရာထူးသက္တမ္း ႏွစ္ ခုထက္ ပိုမိုထမ္းေဆာင္ခြင့္ မရွိ ေၾကာင္း ယင္းဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၊ ၁၄ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ယင္းဥပေဒပုဒ္မ ၁၈ တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တို႔ႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းၿပီး ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္တစ္ဦးဦးအား တာ၀န္မွရပ္စဲႏုိင္သည့္အခ်က္ ေလးခ်က္ကို ေဖာ္ျပထားသည္။ အက်ဥ္းေဖာ္ျပရလွ်င္

(က) က်န္းမာေရးခြၽတ္ယြင္းမႈ ေၾကာင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ စြမ္းမရွိေတာ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိျခင္း၊

(ခ) တရား႐ုံးတစ္ခုခုက ျပစ္မႈ ေၾကာင္းအရ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံ ရျခင္း၊

(ဂ) တရား႐ုံးတစ္ခုခုက လူမဲြအ ျဖစ္ ေၾကညာျခင္းခံရျခင္း၊

(ဃ)ေကာ္မရွင္က ခ်မွတ္ထား ေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရန္ ပ်က္ကြက္ျခင္း -

အဆုိပါ အခ်က္ေလးခ်က္ တြင္ အခ်က္ သုံးခ်က္မွာ အနိမ့္ဆုံး အဆင့္ရွိ စာေရး၀န္ထမ္းတစ္ဦး၏ ေယဘုယ်စည္းမ်ဥ္းသဖြယ္ ေလ်ာ့ လြန္းၿပီး ေနာက္ဆုံးအခ်က္ျဖစ္ သည့္ ‘ေကာ္မရွင္က ခ်မွတ္ထား ေသာ စည္းကမ္း’ဆုိသည္မွာ လည္း ျမင္သာမႈမရွိေ၀၀ါးလွပါ သည္။ (ရာဇ၀တ္က်ဴးလြန္မႈကို ေငြေပး၍ေက်ေအးေစသည့္စည္း ကမ္းခ်က္မူ ရွိမည္မထင္ေခ်)

၂၀၀၈ ခု ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ားအပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား ျပည္ ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္ စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ အစရွိေသာ သူ မ်ားကိုပင္ စြပ္စဲြျပစ္တင္၍ ရာထူး တာ၀န္မွ ဖယ္ရွားႏုိင္ေသာအခ်က္ မ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ယင္း တို႔မွာ -

(က) ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေက်းဇူးသစၥာ ေတာ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း

(ခ)ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္း ခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ျခင္း

(ဂ)အက်င့္သိကၡာပ်က္ျပားျခင္း

(ဃ) အရည္အခ်င္းပ်က္ယြင္းျခင္း

(င) ဥပေဒအရ ေပးအပ္ေသာတာ ၀န္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာမေဆာင္ ရြက္ျခင္း

ၿပီးခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းကာလအ တြင္း ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ ရာ ခုံ႐ုံးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖဲြ႕၀င္တို႔ရာ ထူးမွ ဖယ္ရွားေရးအတြက္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကေဆာင္ ရြက္စဥ္အတြင္း ယင္းအဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕ လုံးႏုတ္ထြက္သြားခဲ့ရသည္။ ႏုိင္ငံ ေတာ္သမၼတသည္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္အား ရာထူးမွဖယ္ ရွား၍ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးကို အစားထိုးခန္႔အပ္ခဲ့သည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ သည္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္တို႔ကို ၎တုိ႔၏ ရာထူးတာ ၀န္မွ ဖယ္ရွားႏုိင္သည့္အခြင့္အာ ဏာရွိေသာ္လည္း ထုိသို႔ဖယ္ရွား ျခင္း မျပဳႏုိင္သည့္ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူ ႀကီးမ်ားကိုပင္ စြပ္စဲြျပစ္တင္သည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ရာထူးတာ၀န္မွ ဖယ္ရွားႏုိင္ေသာ္လည္း အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖဲြ႕စည္းတာ၀န္ေပး အပ္ျခင္း မဟုတ္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မ  ရွင္ ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖဲြ႕၀င္မ်ားကိုမူ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အခြင့္အာ ဏာျဖင့္ ရာထူးတာ၀န္မွဖယ္ရွား ႏုိင္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မေတြ႕ရေခ်။

ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္တစ္ဦး သည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ေက်းဇူးသစၥာ ကို ေဖာက္ဖ်က္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ အ က်င့္သိကၡာပ်က္ျပားလွ်င္ျဖစ္ေစ၊  အရည္အခ်င္းပ်က္ယြင္းလွ်င္ျဖစ္ ေစ၊ တာ၀န္မေက်ပြန္လွ်င္ျဖစ္ ေစ၊ ယုတ္စြအဆုံး ျမန္မာႏုိင္ငံ လူ႔ အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဖဲြ႕စည္းရ ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေသြ ဖည္ဆန္႔က်င္၍ ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ျဖစ္ေစ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအေန ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္လည္း ေကာင္း ၎တုိ႔၏ရာထူးတာ၀န္ ကို ရပ္စဲႏုိင္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ မေတြ႕ရေခ်။

ဤအခ်က္္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္ မရွင္ဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ သည္။လက္ရွိအတည္ျဖစ္ဆဲ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္ အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒအရဆို လွ်င္ ယင္းေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္မ်ား ကို ထိေရာက္စြာအေရးယူရန္ တုိက္တြန္းသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္၏အဆုိကို အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ႏုိင္သည့္ နည္းလမ္း ကင္းမဲ့ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ေကာ္မ ရွင္အဖဲြ႕၀င္ (အခ်ဳိ႕ဟုဆုိပါသည္) က မိမိတို႔ အမွားကိုမိမိတို႔ကိုယ္ တုိင္ သိျမင္၀န္ခံ၍ ႏုတ္ထြက္လႊာ တင္သြင္းသည့္ နည္းလမ္းမွအပ အျခားမရွိေခ်။ တာ၀န္ယူ၍ ႏုတ္ ထြက္ျခင္း ယဥ္ေက်းမႈကို တစ္ ႀကိမ္မွ်ေတာ့ျဖင့္ လုပ္ျပသင့္ပါ သည္။

ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အိမ္ အကူမိန္းကေလးႏွစ္ဦး ညႇဥ္းပန္း ႏွိပ္စက္ခံခဲ့ရသည့္ ကိစၥကိုေဖာ္ ထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သည့္ သတင္း ေထာက္ခ်ဳပ္ကိုေဆြ၀င္းအား အ လ်င္အျမန္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳခဲ့သည့္ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္မွာ တည္ရွိဆဲ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္ မရွင္၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ ကို ျပည္သူအမ်ားစုကဲ့သို႔ ေက်နပ္ ၾကည္ျဖဴျခင္းမရွိဟု ယူဆဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိး သားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းသင့္ပါ သည္။ ျပည္သူႏွင့္ျပည္သူ႔ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားက လက္မခံႏုိင္ေသာ ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားကို ဖယ္ ရွား၍ ျပန္လည္ဖဲြ႕စည္းသင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ျပန္လည္ဖဲြ႕စည္းသည့္အခါ သိုးေရၿခံဳထားေသာ သားသတ္သ မားအား သမင္ေတာကိုေစာင့္ ေရွာက္ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း မ်ဳိး မျဖစ္ေစေရး အေလးဂ႐ုျပဳသင့္ပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါ သည္။


Credit - 7Day

သူရူးမှု စစ်ဆေးစီရင်ခြင်းအကြောင်း သိမှတ်ဖွယ်ရာများ

 အချို့သော အမှုအခင်းတွေမှာ ရူးသွပ်တဲ့ တရားခံတွေ ပါလာတာကို တစ်ခါတစ်ရံ ကြုံတွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်စားမိတာက အဲဒီလို သူရူးမှု...